השריפה בלונדון

12 הרוגים ועשרות נעדרים במגדל המפויח

כוחות ההצלה בלונדון מוסיפים לחפש אחר ניצולים במגדל גרנפל שעלה אתמול באש על 27 קומותיו. לפחות 12 הרוגים ועשרות נעדרים נוספים - ביניהם גם קשישים וילדים (בעולם)

(צילום: מתוך ynet)

12 בני אדם נהרגו אתמול (רביעי) בדליקת הענק במגדל גרנפל שבלונדון, עשרות עדיין נעדרים, בהם ילדים וקשישים. כוחות הכיבוי בלונדון משתמשים במל"ט כדי להיכנס לקומות העליונות, לאמוד את הנזקים ולאתר קורבנות.

סיבת הדליקה עדיין לא ידועה אך בכוחות הכיבוי טוענים כי ציפוי הפלסטיק החדש של הבניין היה ככל הנראה מהגורמים המרכזיים לאסון השריפה, וזה שגרם לגורד השחקים במערב לונדון "לבעור כמו גפרור". ב"דיילי מייל" נכתב כי הציפוי הותקן במגדל במאי 2016, כחלק משיפוץ בעלות של 10 מיליון דולר שנעשה לבניין הוותיק, אבל הטענות הן שהוא סייע דווקא להתפשטות המהירה של האש מהקומה הרביעית לקומה ה-27.

אמש, גם 17 שעות לאחר תחילת השריפה נראו עדיין להבות לפחות באחת מ-24 הקומות של המגדל ועל פי ההערכה רבים עדיין לכודים בבניין שנראה על סף קריסה. קרובי הנעדרים החלו בקמפיינים ברשתות החברתיות בניסיון נואש לאתרם.

לפי הדיווחים, בין הנעדרים שלוש ילדות קטנות, אחת מהן בת 12 שאתמול עוד דיברה עם הוריה מאחת מיציאות החירום של הבניין שם המתינה לחילוץ.

יותר מ-600 מדיירי הבניין הצליחו להיחלץ מהאש. השורדים סיפרו כי גלאי העשן לא פעלו, הספרינקלרים כשלו וגרם המדרגות היחיד היה חסום. כמה תושבים נופפו בשמיכות כדי להתריע בפנים הכבאים על נוכחותם. אחרים השתמשו בסלולריים כדי לסמן SOS - לעתים ללא הועיל. אבל לפחות אחד המקרים נגמר בטוב. גבר שצולם מנופף נואשות לעזרה בטרנינג שלו מהקומה ה-11 חולץ אחרי כמעט 12 שעות מהבניין הבוער.

התיאורים של עדי הראייה לכלי התקשורת המקומיים מחרידים. אישה שנלכדה בקומה שעלתה באש סימנה מסרי "להתראות" למכריה. עדת הראייה חדיל אלמילי סיפרה כי גבר סימן SOS מהקומה העליונה. "הוא צעק 'הצילו, הצילו', אבל איש לא עזר", אמרה ל"גרדיאן". "הוא מילולית עלה באש - וקפץ". שניים אחרים סימנו לכבאים SOS מאחת הקומות העליונות. "הם לא יכלו להגיע אליהם", אמרה ויקטוריה גולדסמית שצפתה במחזה המבעית מתחתית המגדל. "האש חזרה, והאורות נכבו".

עדי ראייה תיארו מראות שלא ייאמנו. לדבריהם, תינוק וילד הושלכו מהחלון וכך שרדו ככל הנראה את התופת. סמירה למראני סיפרה כי ראתה אישה מנסה להציל תינוק בכך שזרקה אותו מהחלון "מהקומה או התשיעית או העשירית" לאנשים שחיכו בתחתית המגדל. "אנשים החלו להופיע בחלונות, דופקים עליהם בטירוף וצורחים", היא שחזרה. "החלונות היו פתוחים חלקית ואישה סימנה שהיא מתכוונת לזרוק את התינוק שלה. מישהו הצליח - גבר רץ קדימה ותפס את התינוק".

תושבת אחרת, זארה, אמרה כי ראתה אישה זורקת את בנה, בערך בן 5, מהקומה החמישית או השישית כדי להבריח אותו מהאש. היא אמרה ל-LBC: "אישה זרקה את בנה מהחלון. אני חושבת שהוא בסדר, שיש לו רק שברים וחתכים. זה נראה כמו סצינה מסרט הוליוודי. אישה אחרת צעקה - 'התינוק שלי, התינוק שלי, אני צריכה לצאת, אני צריכה להציל את התינוק שלי'. אנחנו רק הבטנו למעלה. לא יכולנו לעשות דבר. אי אפשר היה לעשות דבר".

כאמור, כוחות ההצלה ממשיכים לסרוק את המבנה בניסיון לזהות קורבנות או ניצולים למרות שהסיכוי לכך הולך וקטן משניה לשניה. השריפה במגדל מעלה שוב את החששות בדבר אסונות במגדלים רבי קומות והקושי הגדול לחלץ לכודים מקומות גבוהות במקרי אסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר