לאחר האלימות, הידברות • פרסום ראשון

ארדן והמפכ"ל אלשיך ייפגשו עם ראשי הרשויות החרדיות

לאחר שבועות סוערים מול הציבור החרדי, ייפגשו היום השר לביטחון הפנים גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך עם ראשי הרשויות החרדיות, במטרה להוביל לשיתוף פעולה והידברות • פרסום ראשון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר ארדן והמפכ"ל אלשיך (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

פרסום ראשון: לאחר שבועות סוערים מול הפגנות של פלגים שונים בחברה החרדית ובמטרה ליצור שיתופי פעולה בין הרשויות החרדיות למשטרה, יזמו במשטרה ובמשרד לביטחון פנים פגישה מיוחדת שאמורה להיות תחילת הידברות ושיתוף פעולה בין הצדדים.

ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה, שנקבעה לפני מספר שבועות, צפויה להתקיים בשעות הצהריים (חמישי) המוקדמות, ובה ישתתפו השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך.

מהצד השני, החרדי, ישתתפו בפגישה ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן, ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש עיריית אלעד ישראל פרוש וכן סגני ראש עיריית ירושלים החרדים.

הצדדים ידונו על מגוון שיתופי פעולה בין המשטרה לרשויות תוך ניסיון לבניית אמון ומניעת הישנות מקרי אלימות כפי שנראו בעבר. כמו כן, ל"כיכר השבת" נודע כי חלק מראשי הרשויות יעלו את נושא פעילות המשטרה נגד הוועד לטוהר המחנה וגל המעצרים שהמשטרה ביצעה לפני זמן מה בארגון מתוך מטרה לחדש את שיתוף הפעולה.

כאמור הפגישה אמנם נקבעה לפני זמן מה, אך העובדה שהיא תיערך שבועיים בלבד לאחר האלימות והעימותים הקשים בשבועות האחרונים בין השוטרים והבלשים לבין תושבי שכונת מאה שערים וגל המתקפות כנגד חיילי צה"ל בשכונות החרדיות בעיקר בירושלים ובית שמש, מעניקה לה משמעות נוספת.

כזכור, ביום שישי לפני שבועיים, פשטה המשטרה על שכונת מאה שערים בפעילות יזומה לעצירת תוקפי חיילים חרדים, זאת באמצעות "מסתחרדים" - בלשי משטרה שהתחפשו לחיילים והסתובבו בשכונה תוך יצירת פרובוקציה, כשמקביל חבריהם התחפשו לאנשים שונים, וכאשר ניתן האות, עם תקיפתם של החיילים המחופשים, פשטו הכוחות והחלו בגל מעצרים.

המעצרים לוו באלימות רבה, בין היתר נעצר ילד בן 13 באלימות רבה והתיעוד שלו מובל באכזריות רבה וכשהוא נוטף דם, בידיו של בלש מחופש לחרדי, עוררו סערה גדולה. בנוסף, צלם חרדי שתיעד את האלימות המשטרתית, נעצר גם הוא באלימות רבה.

התיעודים הקשים מהאלימות המשטרתית פורסמו בהרחבה ב"כיכר השבת", חברי כנסת גם מהימין וגם מהשמאל הקיצוני גינו בחריפות את ההתנהלות של השוטרים.

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "הפרובוקציות של המשטרה ואלימות של שוטרים סמויים בערבי שבת וחג, לא נעשים נגד ערבים ברמאדן בהר הבית אלא נגד יהודים במאה שערים".

ח''כ תמר זנדברג ממרצ אמרה כי "אלימות משטרתית לא מוגבלת למגזר אחד אבל כן מאפיינת מיעוטים וקצוות שמאתגרים את המרכז והשלטון. בדיוק לכן היא כל כך מסוכנת וחובה להיאבק בה".

‏ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' צייץ בחשבון הטוויטר: "האלימות המשטרתית היא בלתי מתקבלת על הדעת ולא משנה מול מי היא מופעלת! למה ילד צריך לדמם כך מאלימות שוטרים??? ‏משטרה אלימה היא משטרה חלשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר