דיונון בהכשר הבד"צ?

יצור ימי בדג בקלה של 'דלידג': "זה מגעיל ומפתיע במיוחד"

לקוחה שרכשה פילה דג בקלה ללא עור של חברת 'דלידג' גילתה לחרדתה דיונון שדבוק לדג הקפוא. ההפתעה התעצמה לאור החותמות של שלושה הכשרים שונים על עטיפת הדג המדובר (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלמת)

חני, לקוחה שרכשה פילה דג בקלה ללא עור של חברת 'דלידג' נדהמה לגלות שעל אחד מחלקי הדג דבוק יצור ימי נוסף דיונון מסוג כל שהוא. "זאת הייתה הפתעה לא נעימה במיוחד", מספרת חני בשיחה עם "כיכר השבת".

"זה גם מגעיל וגם מפתיע במיוחד לאור העובדה שעל האריזה מתנוססות חותמות של שלושה הכשרים שונים", היא אומרת. היא פנתה באופן מיידי ל'דלידג' שדרשו שתעביר לידם את הדג הקפוא וזאת מבלי לקבל שום קבלה כתובה. "נציגת השירות אמרה לי מפורשות כי החברה אינה מוכנה להעביר לידיי שום מסמך המאשר את החזרת המוצר הבעייתי".

לטענת נציגת השירות ככל הנראה "הדג אכל את זה" וזה נשאר דבוק בבטנו, מה שנראה פחות סביר לאור העובדה שמדובר בחלקי פילה שנשטפים ונחתכים. "בינתיים העדפתי להותיר את הדג אצלי כדי לנסות להגיע לתשובה כיצד ייתכן שדבר כזה ייכנס בתוך חבילת דג כשר לאכילה", היא אומרת.

כאמור, על המוצר יש הכשר של בד"צ 'בית יוסף' ובד"צ 'מחזיקי הדת' והרבנות המקומית, מה שמחדד את הקושיה כיצד למרות הפיקוח השתחל לו השרץ פנימה.

זו לא הפעם הראשונה שדגי בקלה מכילים דברים האסורים לאכילה. לפני כחודש וחצי גילה משגיח כשרות כי שרצי קלמרי נארזו כדגי בקלה ונשלחו למטבח של המכללה לשוטרים וכמעט בושלה עבורם.

מבד"צ "בית יוסף" נסמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "פילה דג בקלה משווק בארץ כשהוא מפולט וללא עור. על כן, בכל שלבי הטיפול והאריזה, הדג נמצא תחת השגחה צמודה. בחו"ל - בזמן הפילוט ושטיפת הדג. בארץ - בזמן האריזה מחדש".

"צוות המשגיחים הינם בעלי ניסיון ומקצועיים בתחום, ועוסקים בכך שנים רבות. מקרה זה הינו חריג ונדיר ביותר, הואיל ובזמן כניסת הדג למפעל הוא עובר שטיפה בלחץ רב לניקיון, פילוט הדג נעשה ידנית על גבי שולחנות עם זרימת מים לצורך ניקוי הדג. הדג מפולט משני צידיו (ניתן לראות את סימני הפילוט על הדג) לפיכך קשה להבין כיצד נדבק דג חיצוני לדג הבקלה".

"עם זאת, המקרה הועבר לבחינת רבני הבד"צ ויופקו הלקחים הנדרשים".

תגובת 'דלידג': "חברתנו עוסקת בשיווק מוצרים כשרים בלבד. התלונה הנ״ל התקבלה בשרות הלקוחות לפני יומיים, ב-13.6. מאחר ואין באפשרותנו לברר את התלונה על סמך תמונה בלבד, נשלח כבר אתמול סוכן לתאם את קבלת המוצר לצורך בדיקה ומתן מענה מהיר ללקוח".

"לצערנו, פנייתנו לקבלת המוצר לצורך בדיקה סורבה. יצויין, כי המוצר מיוצר בהשגחה צמודה לכל אורך שרשרת הייצור והאריזה. מבדיקה שערכנו מול נותני הכשרות המוסמכים מטעם הרבנות הראשית לישראל בארגנטינה, עולה כי המפעל כלל אינו עוסק ביצור מוצרי תמנון. נשמח, כפי שהצענו תחילה, לאסוף את המוצר לטובת בדיקה, בירור התלונה ומתן מענה ללקוחה".

תגובת מערכת הכשרות מחזיקי הדת:

"בהוראת הרבנים הגאונים חברי בית הדין שליט"א, מקפידים במערכת הכשרות להעניק השגחה רק על מפעלי דגים גדולים, כאלו שיש להם את האמצעים ואת היכולות לייצר ולארוז דגים כשרים ונקיים ללא שום חשש, וכמובן כל זאת בנוכחות צוות של משגיחים ומפקחים מומחים ובעלי ניסיון רב של שנים בתחום ייצור הדגים. חברת דלידג עומדת בתנאים הללו, ומייצרת את הדגים במפעלים ענקיים ברחבי העולם, תוך הקפדה מיוחדת על ניקיון המוצרים, כאשר כל דג עובר שטיפה ופילוט בכמה דרגות, עד לקבלת מוצר נקי ככל הניתן. מוצרי חברת דלידג אף ידועים בניקיונם, כפי שניתן להבחין בקלות בהשוואה בינם לבין מוצרים ממותגים אחרים.

עם כל זאת, לאור דרישת הרבנים הגאונים שליט"א, על אף כל הפעולות הננקטות לניקיון הדגים ברמה הגבוהה ביותר, מופיע על כל אריזה כיתוב מיוחד המודיע, כי למרות הכל יש לבדוק היטב את המוצר ולשטוף את הדג לפני השימוש. כיתוב זה נועד אכן למקרים נדירים מאוד שבהם מתגלה תקלה מסוימת בענין הניקיון.

לאחר שנים רבות של ייצורים כשרים ומהודרים, ללא שום תקלות, תמוה מאוד כיצד קרתה התקלה המתוארת כאן, דבר שכמעט ואינו יתכן במציאות לאחר כל שלבי הייצור והאריזה הקפדניים. צר לנו שאין ביכולתנו לבדוק את פרטי התלונה לעומקם, וגם לאחר בקשת החברה, המעוניינת לחקור ולבדוק את הדברים יחד עם הרבנים והמפקחים שליט"א כדי למנוע הישנות המקרה, הלקוח עומד בסירובו למסור את האריזה ואת המוצר לחברה, לצורך הבדיקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר