הפרטים נבדקים

גם ג'ארד קושנר נמצא תחת חקירת ה-FBI

הדלפה בתקשורת האמריקאית חושפת כי גם יועצו וחתנו של הנשיא האמריקאי, ג'ראד קושנר נמצא תחת חקירה בכל הנוגע לקשריו עם הרוסים והחשש לניגוד אינטרסים (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ והזוג קושנר (צילום: שאטרסטוק)

החקירות סביב מקורביו של טראמפ מגיעות עכשיו גם לחתנו היהודי של הנשיא, ג'ארד קושנר. על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", התובע המיוחד בפרשה, רוברט מולר, בוחן במסגרת הפרשה את נכסיו וענייניו הכספיים של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא. בין השאר ייבדקו תנועות כספיות ומהות פגישה שקיים עם בנקאי רוסי בכיר ועם השגריר הרוסי בוושינגטון לפני השבעת דונלד טראמפ.

לפי הדיווח, סוכני FBI ואנשי תביעה פדרליים בוחנים את ענייניהם הפיננסיים של מקורבים נוספים לנשיא, בהם היועץ לשעבר לביטחון לאומי מייקל פלין, מנהל הקמפיין פול מנפורט והיועץ לענייני חוץ של הקמפיין, קרטר פייג'.

בעבר דווח כי החוקרים בודקים בין השאר פגישה בין קושנר לבין נציגי רוסיה בחודש דצמבר האחרון. הוא נועד עם השגריר הרוסי סרגיי קיסליאק ועם מנהל הבנק לפיתוח הרוסי סרגיי גורקוב, מוסד פיננסי בבעלות ממשלתית. כעת מתברר שמוקד החקירה בעסקיו הפרטיים של קושנר.

בפגישה עם קיסליאק הציע קושנר להקים קו תקשורת מוצפן בין הקרמלין לאנשי טראמפ במתקן דיפלומטי רוסי. בבית הלבן טענו כי הפגישה שהתקיימה בין קושנר לבנקאי הרוסי לפני השבעתו של טראמפ לא הייתה קשורה לעניינים עסקיים. הבנק הרוסי Vnesheconombank שנתון לסנקציות אמריקניות בעקבות הפלישה הרוסית לחצי האי קרים, טען כי הפגישה דווקא כן התקיימה מסיבות עסקיות בשל תפקידו של קושנר כמנהל הנדל"ן של משפחת טראמפ.

הפגישה בין הבנקאי הרוסי לקושנר התקיימה בשעה שהחברה של קושנר נזקקה למימון בסך 1.8 מיליארד דולר לרכישת בניין משרדים בשדרה החמישית בניו יורק. השאלה שאותה יבחנו החוקרים היא אם ענייניו הפיננסיים הפרטיים של קושנר התנגשו עם תפקידו הציבורי. החקירה שמנהל מולר בעניין קושנר נמצאת בשלב ראשוני ועדיין לא ברור אם תבשיל לחשדות של ממש.

ג'יימי גורליק, עורכת דינו של קושנר, השיבה באימייל ל"וושינגטון פוסט" כי "אנו יודעים למה מתייחס הדיווח הזה. זה הליך שגרתי לחוקר המיוחד לבדוק אם יש קשר בין התנועות הכספיות לרוסיה. קושנר הודיע כי הוא מוכן לשתף עם הקונגרס כל מה שהוא יודע בענייני רוסיה. הוא יעשה כך אם יתבקש בכל חקירה אחרת". קושנר הסכים לדון בקשריו עם רוסיה עם ועדת המודיעין של הסנאט החוקרת את המעורבות הרוסית בבחירות 2016.

קושנר, שממעט לדבר פומבית על תפקידו בבית הלבן, הפך לאיש מפתח בממשל והוא משמש שליחו של הנשיא במגוון נושאים ולמדינות כמו קנדה, מכסיקו וסין. הוא גם אחראי על קידום השלום במזרח התיכון. פיטר קאר, דוברו של מולר, סירב להגיב על הדיווח, ואמר שננקטים האמצעים החמורים ביותר למנוע הדלפות, והמדליפים ייענשו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר