דאעש נטלו אחריות, צה"ל הכחיש

בליל שבת: שוטרת נרצחה בפיגוע משולב בשער שכם בי-ם

רס"ר הדס מלכא, נרצחה בפיגוע משולב שביצעו שלושה מחבלים בשער שכם בבירה. ראש הממשלה שוקל להפוך את שער שכם לשטח סטרילי. דאעש נטלו אחריות; צה"ל: "התארגנות מקומית" (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
פיגוע בשער שכם. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רס"ר הדס מלכא, בת 23 מגבעת עזר, נרצחה בפיגוע משולב שביצעו שלושה מחבלים בשער שכם בירושלים בליל שבת. ארגון הטרור דאעש פרסם הודעה חריגה בה נטל אחריות לפיגוע, אולם בצה"ל אמרו במהלך סוף השבוע כי מדובר ב"התארגנות מקומית" וכי לא ידוע על קשר בין מבצעי הפיגוע לארגון הטרור. הלוויתה של מלכא תתקיים הלילה (מוצ"ש) בבית העלמין באשדוד, שעה קלה לאחר חצות.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי, תיאר את השתלשלות הפיגוע: "בזירה אחת מול מערת צדקיהו (רחוב סולטאן סולימאן) מגיחים שני מחבלים אחד עם נשק אוטומט והשני עם סכין. מנסים לפגוע בשוטרים. השוטרים מגיבים בירי והורגים אותם במקום. כמאה מטר משם, בשער שכם, זירה נוספת - מחבל נוסף דוקר שוטרת במשמרת ופוגע בה אנושות. המחבל נורה על-ידי שאר השוטרים בזירה".

הדס מלכא, השוטרת שנדקרה, נפצעה באורח אנוש אולם לאחר מכן נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. מלבד מלכא, היו עוד פצועים באירוע - שוטר שנפצע במצב קל וצעירה נוספת שלקתה בהתקף חרדה ופונתה לבית החולים הדסה עין כרם. בנוסף, בן 22 תושב מזרח ירושלים ובן 40 מהשטחים נפצעו באורח בינוני מהירי.

המחבלים שביצעו את הפיגוע הם עאדל ענכוש, בוראא סאלח ואוסמה עטא - בני 18 ו-19. מהכפר דיר אבו משעל. במהלך השבת, פעלו כוחות הביטחון בכפר ממנו יצאו המחבלים. כמו כן, המשטרה לכדה במהלך השבת קרוב ל-400 שוהים בלתי חוקיים בירושלים, והם הורחק משטחי ישראל.

אמו של אחד המחבלים שהתראיינה לכלי התקשורת, אמרה כי "אני לא אמחה דמעה אחת. אני מאחלת שאללה יקבל אותו כשהיד". אמו של מחבל נוסף שהשתתף בפיגוע אמרה כי: "הוא אמר לי שהוא הולך למסגד אל-אקצה ושיחזור לאחר תפילת הצהריים. אמרתי לו שישוב לאכול איתנו את ארוחת שבירת הצום, והוא ענה לי 'אינשאללה'. אכלנו את ארוחת שבירת הצום ביחד עם שני אחיו והכול היה בסדר".

בכל הנוגע לשאלת מי האחראי על הפיגוע, ניצב סימן שאלה משמעותי. בדאעש טענו כי המחבלים שייכים למדינה האיסלאמית. מנגד, בחמאס גם כן עטו לקחת קרדיט על הרצח, ואמרו כי מדובר בפלסטינים שפעלו מטעמם. במקביל, במערכת הביטחון הישראלית אמרו כי מדובר על פי ההערכות בהתארגנות מקומית של מחבלים מאזור רמאללה, וכי אין קשר בין הרוצחים לארגון ספציפי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בעיצומה של השבת הודעה מיוחדת בה דרש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע, ואמר כי הוא "מצפה שכך יעשו גם מדינות העולם". בנוסף, ראש הממשלה הורה לבחון להפוך את רחבת שער שכם לשטח סטרילי, זאת בעקבות הפיכתה למוקד פיגועים.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "הדס מלכא לחמה בנחישות ובגבורה במחבל והיא מהווה אות ומופת לכולנו. סיפור חייה הקצרים ורצונה לתרום כמה שיותר הם תוצאה של חינוך וערכים שספגה. תנחומיי למשפחתה של הדס".

"בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו, נמשיך להילחם בכל העוצמה, ונרדוף את המבצעים והשולחים בכל מקום. השתיקה הרועמת של הרשות הפלסטינית, המסרבת לגנות טרור, ובמקביל הודעת פתח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר