הבטחת הקמפיין

טראמפ הודיע: "מבטל את ההסכם שאובמה חתם עם קובה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע כי החליט לבטל את הסכם הפיוס עם קובה אותו חתם נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה. "לא נממן התעללויות" (חדשות)

דגל קובה (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע בסוף השבוע כי החליט לבטל את הסכם הפיוס עם קובה אותו חתם נשיא ארה"ב הקודם ברק אובמה, ולהטיל מגבלות על נסיעת אזרחי ארה"ב לקובה כמו גם קיום קשרים עסקיים בין אזרחים בשתי המדינות.

בנאום שנשא במיאמי, כינה טראמפ את ההסכם שנחתם בתקופת אובמה כ"חד-צדדי, גרוע ומוטעה". למרות החתימה על הצו שמבטל חלק משמעותי מההסכם, טראמפ הותיר כמה הקלות לקובה עליהן התחייב אובמה, בהן פתיחתה מחדש של שגרירות אמריקנית בקובה.

בנאומו, מול קהל של קובנים-אמריקנים, אמר טראמפ: "לא נעמוד עוד בשקט מול הדיכוי הקומוניסטי. כצעד יעיל ומיידי, אני מבטל את ההסכם החד-צדדי שהממשל הקודם חתם עם קובה". הנשיא האמריקני אמר כי הסקנציות נגד קובה יוסרו רק לאחר שזו תשחרר את האסירים הפוליטיים שמוחזקים במדינה.

"אנחנו לא רוצים שדולרים אמריקניים יתמכו במונופול צבאי שמנצל ומתעלל באזרחי קובה" אמר הנשיא האמריקני. בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ: "חוזר ממיאמי, החברים הקובנים/אמריקנים שלי שם שמחים מאוד ממה שחתמתי עליו היום. זו עוד הבטחת קמפיין שלא שכחתי".

בממשלת קובה גינו את המדיניות החדשה של הממשל האמריקני ואמרו כי ההתבטאויות העוינות של טראמפ הן "נסיגה ביחסים בין קובה לארה"ב". עם זאת הקובנים אמרו כי הם "מוכנים להמשיך בדיאלוג מכובד ובשיתוף הפעולה על נושאים הנוגעים לאינטרסים המשותפים של המדינות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר