פרסום ראשון

סאגת 'מתווה הכותל': הצעת הפשרה של נתניהו

ראשי המפלגות החרדיות יוזמים פגישה עם הרבנים הראשיים לדון בהצעת הפשרה של נתניהו להשהות את 'מתווה הכותל'. במקביל, דנים ב'מתווה' חדש שיבטל את הקמת המועצה (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

מאז סוף השבוע מנסים ראשי המפלגות החרדיות לתאם פגישה עם הרבנים הראשיים, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו, בכדי לקבל את אישורם להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא מתווה הכותל.

יצוין כי עד כה טרם נקבעה פגישה בשל בעיות לו"ז של הצדדים אך ככל הנראה כבר היום (ראשון) תיקבע פגישה בין הרבנים לפוליטיקאים.

במרכז הפגישה: הפוליטיקאים החרדים יבקשו את רשות הרבנים לקבל את הצעת הפשרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו - להשהות את מתווה הכותל. במידה והרבנים יתעקשו על החלטת ממשלה המבטלת את המתווה הקודם, הרי שהחרדים יציבו לנתניהו תנאי: ביטול המתווה או משבר קואליציוני.

במתווה, עליו דנים הפוליטיקאים החרדים, הכניסה המשותפת לכותל המערבי ולכותל הרפורמי - תבוטל. הקמת 'מועצה' שתנהל את הכותל הרפורמי, מה שהיה נחשב להכרה הגדולה ברפורמים ועורר את הסערה הגדולה - תבוטל.

עם זאת, הרחבה הנקראת כיום 'רחבת ישראל' תישאר, כפי שהיה בשנים האחרונות. אם הארכיאולוגים יאשרו בנייה של שטח חדש על עמודי בטון - היא תאושר.

במפלגות החרדיות אומרים הבוקר כי "לא תהיה שום הכרה ממשלתית ברפורמים". למרות זאת, יש מי שרואה במתן אישור ממשלתי ש'עזרת ישראל' תהיה של הרפורמים כ"הכרה בהם", כך שהמאבק - כך נראה - צפוי להימשך.

יצוין כי כבר לפני כשישה חודשים דרשו החרדים מנתניהו את ביטול המתווה, אך בפועל דבר לא קרה.

כמו כן, כפי שדווח בעבר ב"כיכר השבת", חוק הכותל של ש"ס יורד מסדר היום - למרות ההצהרות שיעבור במושב הקיץ והחרדים יעשו בו שימוש כאיום בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר