מפקד בצה"ל נפצע ויפוצה ב-3.5 מיליון שקל

מפקד בית הספר לנהיגה קרבית של צה"ל נפצע בתאונת דרכים קשה בה ספג פגיעת ראש קשה. למרות התאוששותו בנס, הקריירה שלו נקטעה והוא יפוצה ב-3.5 מיליון ש"ח (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מפקד בית הספר לנהיגה קרבית בבא"פ לכיש נפצע בתאונת דרכים בעת שהיה בחופשה ויפוצה ב-3.5 מיליון ש"ח בשל הצפי שהיה להתקדמותו בצבא.

התאונה אירעה לפני ארבע שנים עם התנגשות חזיתית בין רכבו לרכב נוסף, הקצין נפגע באופן אנוש והובהל לבית החולים תוך שהוא סובל מפגיעת ראש קשה ביותר, בעקבותיה הוא הורדם והונשם למשך 17 ימים. בבית החולים התברר כי הוא סובל מפגיעה מוחית משמעותית אשר פגעה גם בכושר ראייתו. מלבד זאת, פניו ספגו חבטה חזקה ו 16 משיניו נשברו.

באורח נס, לאחר שיקום של מספר חודשים בבית החולים לוינשטיין, הוא הצליח לחזור לשירותו הצבאי, אך מפאת אופי פציעתו, נבצר ממנו למלא את אותו התפקיד וזה שובץ למספר תפקידים אחרים. כעבור מספר חודשים, הוחלט על סיום שירותו ושחרורו מצה"ל.

עוה"ד גיל בן ארי המתמחה בתביעות נזקי גוף הגיש עבור מרשהו תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה בביטוח חובה את הרכב. במסגרתה, בין היתר, זו נתבקשה לממן את עלות הטיפולים לשיקום פיו שנפגע קשות בתאונה. היא מנגד, דחתה את הבקשה לממן את עלות שחזור שיניו בטענה כי הכתובת לכך היא צה"ל – הוא הגורם שמממן את טיפולי השיניים לקציני הקבע.

בעקבות סירובה, הוגשה לבית המשפט בקשה לתשלום תכוף עבור הטיפולים וזה קבע כי חברת הביטוח היא הגורם שישא בעלות הטיפולים והורה לה לשלם באופן מיידי סכום של 115,000 שקלים. כמו כן, לבקשת בית המשפט, מונו מספר מומחים רפואיים שקבעו כי נכותו המצטברת עומדת על שיעור של 74%.

במהלך המשפט התגלו מחלוקות בין הצדדים בנוגע לחישוב כושר השתכרותו בעתיד: נטען כי ייתכן וזה לא היה ממשיך לשרת במשך שנים רבות ללא קשר לקרות התאונה. על מנת להדוף טענה זו, גייס הקצין לעזרתו את שניים ממפקדיו, אל"מ דוד אוברמן, סגן מפקד אוגדת איו"ש תחתיו שירת כמפקד ביה"ס לנהיגה קרבית, וסא"ל יובל ביטון ששירת כמפקד בית ספר ללחימה בבא"פ. שני הקצינים מסרו תצהירים לפיהם היה קצין מצטיין ומוערך שקיבל שבחים על תפקודו, ואלמלא התאונה היה ממשיך לשרת שנים רבות בצבא.

בסופו של יום, נפסק כי זה יפוצה בסכום של 3.5 מיליון שקלים. זאת בשל ממוצע השכר הגבוה בצבא והסיכוי כאמור שימשיך שנים ארוכות בצה"ל, חלום שכאמור נגדע בשל התאונה הקשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר