'שער מנשה'

חולה נפש בעט בראשו של איש צוות וגרם לו זעזוע מוח

קשירתם של פגועי נפש בסיכון גבוה לסביבתם ספגה לאחרונה ביקורת תקשורתית. ממקרה תקיפה שהתרחש היום ב'שער מנשה' ניתן להבין כי לעתים אין ברירה והקשירה הכרחית (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חולה נפש המאושפז במחלקה לחולים בסיכון גבוה בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה, פגע היום (ראשון) קשות בעובד סיעודי במקום וגרם לו חבלות קשות. העובד פונה לבית החולים הלל יפה בחדרה עם חשד לזעזוע מוח.

מדובר בחולה בן 30 שהגיע ביום רביעי האחרון לאשפוז ב'מחלקה לביטחון מירבי' בשער מנשה, לאחר גילויי אלימות ופגיעה פיזית באחות בבית החולים לפגועי נפש בבאר יעקב, בו שהה קודם לכן.

היום, בעת הארוחה בחדר האוכל, הוא פגע בחולה אחר. צוות בית החולים, שמנה 6 עובדים סיעודיים, ביקש לקשור אותו על מנת לתת לו טיפול מונע לעצירת התקף הזעם והאלימות שלו. החולה הצליח להכות בצורה אלימה את אחד מעובדי הצוות ובעט בראשו בברוטליות. שאר אנשי הצוות הצליחו להשתלט על החולה המתפרע ולהגביל אותו מכנית.

בתגובה לתקרית, החליטו עובדי בית החולים לשבות ביום שלישי הקרוב שביתת מחאה בת חצי יום כדי להביע את מצוקתם.

ממשרד הבריאות נמסר, כי הוא מצר על הפגיעה באיש הצוות ומביע הערכה רבה לצוותי החטיבה לביטחון מירבי על ההתמודדות היומיומית עם מורכבות החולים המאושפזים בחטיבה. "יעשה כל מאמץ לשמירה על בטחון הצוותים והמטופלים בחטיבה", נאמר.

"יש פה מערכת שלמרות כל המתקפה שהיא חוותה ולמרות הקושי יש בה אנשים נפלאים שרוצים להמשיך את העשייה ולפתור את הבעיות הקיימות בה", הוסיף מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

יצויין, כי לאחרונה הקים משרד הבריאות ועדה מקצועית מיוחדת שתבחן מחדש את הטיפול בפסיכיאטרים המאושפזים בבידוד ממושך בבית החולים הפסיכיאטרי שער מנשה. הוועדה אמורה לבדוק דרכי התערבות חדשות למען החולים, הנחשבים למורכבים ביותר במערכת הפסיכיאטרית, ואף לדון באפשרות של סיום אשפוזם בבידוד והעברתם למחלקה או לבתי חולים אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר