"3,000 שנות היסטוריה פלסטינית" בספר אחד

ההיסטוריה הפלסטינית ארוכת השנים תמיד סקרנה אתכם? תמיד רציתם לדעת עוד על התרומה של הפלסטינים לאנושות? אסף וול בספר חדש בעל 120 עמודים עם כל המידע שיש בעניין (מעניין)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

"הספר הוא פרי מחקר בן עשרות שנים, במהלכו אלפי מקורות נבחנו בקפידה בספריות וארכיונים ברחבי העולם. אין ספק שמדובר בעבודה הרחבה ביותר על 3000 שנות היסטוריה פלסטינית שמתארת את התרומה של הפלסטינים לעולם ולאנושות", כך כותב אסף וול בספרו החדש בן ה-120 עמודים שיוצא בימים אלו, אלא שלקוראים המעמיקים צפויה הפתעה של ממש בין דפי הספר.

"ההיסטוריה של העם הפלשתיני" הוא מסמך היסטורי מרתק, הסוקר את דברי ימי העם הפלשתיני למן שחר האנושות ועד לימינו. בספר זה נפרש סיפור העם הפלשתיני על ממלכותיו הקדומות, שפתו הייחודית ומלכיו לאורך אלפי שנים. אין ספק כי תחום זה שעד כה לא נחקר לעומק ולא פורסם עליו דבר, יאיר עבור כל קורא פינה משמעותית ונסתרת בדברי ימי עממי העולם", מבטיח וול ועורכו המדעי דודי אביטן ששניהם יחד מציגים את יצירת המופת שכוללת 120 עמודים ריקים מכל תוכן מלבד מספור העמוד...

מי שמעוניין יכול כמובן לרכוש את הספר עמוס התוכן ואף לשלוח אותו במתנה לראשי השמאל והח"כים הערבים וזאת במחיר סמלי של 45 ש"ח בלבד לעותק חתום פלוס הקדשה ורק 33 לסתם עותק חסר משמעות. כמובן שישנם גם הנחות ל"מארז משפחתי".

העורך המדעי של הספר דודי אביטן הבטיח בעמוד הפייסבוק שלו לתקן את הטעות שהתגלתה בעמוד 39 כבר במהדורה הבאה זאת לצד תרגומו של הספר גם לגרמנית וצרפתית בנוסף למהדורה הראשונה שיצאה גם באנגלית.

"כהיסטוריון מהזרם המינימליסטי אני רואה חשיבות רבה להיסטוריה של העם הפלשתיני. הערבים כידוע המציאו את האפס, והפלשתינים הביאו אותו לדרגת אמנות. זה למעשה מוטיב מרכזי שבו הבחנתי בזמן המחקר – היכולת הגאונית של העם הפלשתיני ליצור יש מאין. אנחנו הישראלים עושים זאת בחקלאות, בהייטק, ברפואה, ואילו שכנינו הפלשתינים עושים זאת בכשרון רב בהיסטוריה", אומר וול ל'כיכר השבת'.

"אני חושב שנעשה לפלשתינים עוול גדול במחקר ההיסטורי עד היום, והוא לא נחקר עד תום. היתה לי זכות גדולה להיות ראשון ופורץ דרך בתחום הזה. למי שמטיל ספק בממצאי המחקר, מדובר בספר אמיתי, שהודפס בישראל ונמכר גם באתר אמזון, שהוא כידוע אחד מבתי ההוצאה לאור המכובדים בעולם. אני מתכוון להעניק את הספר המחקרי הזה לכמה ממנהיגי העם הפלשתיני ולתקן בכך מעט את העוול, ראוי לטפוח על שכמם (בעדינות), לומר להם שאין להם במה להתבייש, שגם להם יש כעת ספר היסטוריה בן 120 עמודים (באנגלית אפילו 132 בשל מגבלות השפה הלועזית)", דברי וול.

"ועכשיו ברצינות? אין ברצינות. ההיסטוריה של העם הפלשתיני – זה לא דבר רציני. אני לא יכול להיות רציני כשח"כ כמו זחאלקה טוען שמקדש שלמה ובית שני לא עמדו מעולם על הר הבית. זו התשובה שלי. זו התשובה הראויה ביותר לטעמי, אני ממליץ לתת לכל מי שמתווכח אתנו היהודים על העניין הזה, את הספר במתנה. זו התשובה למי שטוען טענות מפורכות ומנסה ליצור היסטוריה שתתאים לצרכיו יש מאין", מסביר וול את הרציונל מאחורי הספר.

העורך המדעי דודי אביטן סיפר ל'כיכר השבת', "כשאסף המוכשר פנה אליי כדי שאערוך מדעית את הספר מייד נענתי בשמחה. מדובר בפרוייקט רחב היקף וחשוב מאוד. עכשיו, כשנגיע לעימותים אידיאולוגים עם שכנינו הפלשתינים הם יוכלו להציג את הספר החשוב שכתב אסף ואני ערכתי מדעית, ואנחנו נוכל להציג את התנ"ך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר