קרב רב

יאיר לפיד: "מינוי שני רבני עיר ברחובות - בזבוז כספי ציבור"

יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מתערב במאבק נגד בחירת שני רבנים עיר ברחובות ותוקף את החלטת מועצת העיר להוסיף תקן לרב נוסף: "בשביל מה צריך שני רבנים? בזבוז כספי ציבור" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נגד רב עיר נוסף, יאיר לפיד (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

לפיד חדש-ישן: יושב ראש 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד מצטרף למחאת תושבי העיר רחובות ויוצא נגד החלטת מועצת העיר בראשות רחמים מלול למנות שני רבני עיר לרחובות: "רב זו לא רק משכורת של בן אדם אחד, זו מערכת שלמה, מערכת יקרה ומערכת לא נחוצה".

לפיד, שביקר אמש (מוצ"ש) בעיר תמך במחאת התושבים שמתנגדים למינוי שנים רבנים "בשל בעיות תקציב".

ימים ספורים קודם לכן הוא התבטא בשיחה עם המקומון 'ערים' ואמר: "לי לא חשוב באמת אם זה רב ספרדי או אשכנזי, אלא העניין שבשביל מה צריך שני רבנים?".

לפיד נימק את התנגדותו ואמר: "עיר לא צריכה לשאת ולשלם על שני רבנים, מספיק רב אחד מה גם שרב זו לא רק משכורת. מספיק רב אחד בעיר ולא משנה מאיזו עדה הוא. מה גם שרב זו לא רק משכורת של בן אדם אחד, זו מערכת שלמה, מערכת יקרה ומערכת לא נחוצה".

יאיר לפיד תקף את הדיל בין המפלגות החרדיות לראש העיר רחמים מלול: "הרי ברור שנבחר רב נוסף מתוך מגעים קואליציוניים ופוליטיקה פנימית של העירייה. זה לא נכון לעשות את זה".

לפיד הדגיש: "זו לא מחאה נגד הדת, חס וחלילה. יש עתיד יש בה חילוניים ודתיים. אבל זה בזבוז כספי ציבור".

בסיום דבריו הוסיף: "אנחנו לא רוצים מלחמה בין דתיים לחילוניים אבל אנחנו כן רוצים שלא יעמיסו משרות מיותרות על כספי המיסים של תושבי רחובות".

הקהל בכנס הבחירות של לפיד ברחובות, אמש (מתוך עמוד הפייסבוק - זהר בלום)

כזכור, מוקדם יותר דווח ב"כיכר השבת" כי ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) יוזם דיון בוועדת הפנים של הכנסת בו ידונו על החלטת מועצת העיר רחובות לאשר מינוי רב עיר נוסף: "המסר הציבורי שיש במינוי רב לספרדים ורב לאשכנזים, הוא מסר פלגני. שלא לומר גזעני".

כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", מלחמה פנים ספרדית בתוך העיר, בתוספת מאבק של תושבי העיר למנות רב עיר אחד "בשל בעיות תקציב", הם הגורמים לעיכוב הבחירות.

בתכנון המקורי היה אמור רב העיר הגאון שמחה הכהן קוק לפרוש מתפקידו לטובת אחיינו הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ראש בית הוראה הכללי זאת לצד בחירת רב ספרדי.

כעת, מאחר ועולה חשש שבשל לחצים שמופעלים על ראש העיר רחמים מלול, לחצים הכוללים אף הפגנות, הוא צפוי לחזור בו מההחלטה למנות שני רבני עיר, ובמצב כזה עלול להיבחר רב ספרדי במקומו של הרב קוק - ולכך הקהילות והסיעות האשכנזיות בעיר לא מוכנות.

גם בתוך הקהילה הספרדית ישנה מחלוקת עזה. מהצד האחד ש"ס וראש העיר תומכים ברב גדעון בן משה, אך הקהילה התימנית - לה יש נציג בעירייה ואת תפקיד יו"ר המועצה הדתית - דורשת רב מהעדה לתפקיד, לדבריהם הם מונים כארבעים אחוז מתושבי העיר.

במצב הנוכחי, נראה כי ראש העיר לא ימהר למנות רב נוסף בשל ההפגנות, ובכך הבחירות בעיר יכולים להתעכב זמן רב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר