רגע של כנות

מפגינים חולשה: סגן מפקד חמאס - "לא מעוניינים במלחמה"

בכיר החמאס מודה היום באוזני העיתונאים, כי ארגון הטרור השולט ברצועה כבר עשר שנים לא מעוניין בעוד סבב של לחימה מול ישראל, כפי שסבורים כמה פרשנים צבאיים (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חליל אל-חיה (צילומסך: מתוך פייסבוק)

חליל אל-חיה, סגנו של יחיא סנוואר מנהיג חמאס ברצועת עזה, אמר היום (ראשון) לכתבים: "אנחנו לא מצפים למלחמה - בגלל שאנחנו לא מעוניינים, והכיבוש (ישראל) גם אומר שהוא לא מעוניין".

על רקע משבר החשמל החמור ברצועה הבהיר אל-חיה כי הוא לא צופה מלחמה מול ישראל בזמן הקרוב: "אנחנו בחמאס לא יוזמים מלחמות ולא מצפים לאחת - זו ההערכה המדינית שלנו".

"שמירה על הגבולות היא אינטרס משותף. יש לנו את הנחישות ואת היכולת למנוע כל מפגע אפשרי המאיים על מצרים מעזה", הוסיף אל-חיה בהקשר ליחסים מול מצרים.

מהומות רחוב בעזה, בגין 'משבר החשמל' (צילומסך: מתוך @qudsn בטוויטר)

גורם פלסטיני אחר אמר היום שלא לייחוס, כי מצרים הסכימה לאחרונה למכור דלק לחמאס כדי לייצר חשמל בתחנת הכוח היחידה בעזה, אך אין אישור מצרי לדברים וגם בכיר חמאס ששוחח עם העיתונאים סירב לאשר זאת.

כזכור, הדלק אזל לפני חודשיים וחידוש האספקה עשוי להעניק לתושבי הרצועה חשמל למשך שמונה שעות ביום, במקום ארבע שעות במצב הנוכחי. המשבר החריף לאחרונה, כשבשבועות האחרונים הודיעה הרשות הפלסטינית למתאם פעולות הממשלה בשטחים על החלטתה להפסיק מיידית לשלם בגין צריכת החשמל שישראל מספקת לעזה - על רקע מאבק הכוחות המסלים בין אבו מאזן לחמאס.

בעקבות כך, החליט הקבינט המדיני-ביטחוני בישראל לצמצם את אספקת החשמל לרצועה, לאור המלצת מערכת הביטחון לעשות זאת כדי להיענות לאבו מאזן עמו מתקדמים המגעים - בתיווך ממשל טראמפ - לקראת חידוש המו"מ המדיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר