מאחורי הקלעים של המאבק הליטאי

ראש הישיבה שתמך בעצרת הקנאים נפגש עם חברי כנסת

אמנם הפגנת הקנאים כבר מאחורינו, אולם הדיונים ומסע ההסברה באשר ל"גזירת הגיוס" נמשכים מתחת לפני השטח: הגר"א פלדמן הגיע לישראל וביקש לפגוש ראשי ישיבות וחברי כנסת (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אהרון פלדמן (באדיבות המצלם)

למרות שלכאורה עצרת המחאה של חסידות סאטמר כבר נמצאת מאחורינו וגם חלופת המכתבים בין גדולי הדור בארץ לראשי הישיבות בארה"ב נמצאת במגמת רגיעה, עדיין מאחורי הקלעים מתנהל מסע הסברה קדחתני במלוא עוצמתו על מנת ולעורר את יהדות התפוצות באשר לעובדות הנכונות בעניין חוק הגיוס ולהפרכת הטענות אותן הציגו בפני האדמו"רים וראשי הישיבות עסקנים מחוגי הקנאים והפלג הירושלמי.

כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", חבר מועצת גדולי התורה באמריקה הגאון רבי אהרון פלדמן ראש ישיבת נר ישראל בבולטימור ששיגר מכתב תמיכה לעצרת המחאה של סאטמר אך נחשב לבעל דעות מתונות יחסית, הגיע לארץ הקודש לרגל שמחה משפחתית אולם מנצל את זמן שהייתו בישראל לעמוד על הנתונים האמיתיים בחוק החדש והמתוקן.

הגר"א פלדמן נפגש לבקשתו בימים האחרונים עם הגרי"ג אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', הגר"ד לנדו ראש ישיבת סלבודקא והח"כים משה גפני ואורי מקלב על מנת לדון בנושאים הרגישים הללו.

הפגנת 'הפלג' והפייק ניוז (המייל האדום)

ל"כיכר השבת" נודע כי מחר צפוי הגר"א פלדמן להיפגש עם חבר המועצת הגר"ד כהן ראש ישיבת חברון ובאם אכן ישתכנע מהנתונים הרי שהוא צפוי לפרסם מכתב הבהרה בסוגיה.

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"ג אדלשטיין סירב לקבל את הגר"א פלדמן אל מעונו, לפני שישמע את דעתם של חברי הכנסת של דגל התורה שיציגו בפניו את העובדות כהוויתן וכי אין כל "גזירת גיוס" על הפרק או איזה שהם פיתויים ונסיונות כפייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר