המסבירן הלאומי

צועד בהפגנות של שחורים ומגן על ישראל

הרב גולדשטיין יוזם שבת עולמית, נלחם למען ההסברה הישראלית ומזדעק כשטוענים כי ישראל היא מדינת אפרטהייד. הרב שצועד בהפגנות של שחורים מדבר. צפו בראיון (בעולם)

הרב גולדשטיין (צילום: Ynet / The Shabbos Project)

את הרב ד"ר וורן זאב גולדשטיין מכירים כאן בישראל בזכות הפרויקט הענק שלו 'שבת עולמית' בה השתתפו יהודים מיותר מתשעים מדינות ברחבי העולם. הוא מתגורר בדרום אפריקה ולוחם משם למען ישראל.

בראיון שהעניק ל-ynet הוא מספר על הסיבות שהביא אותו ללחום למען ישראל, "כשהייתי בן עשר, הבנתי לראשונה מהו אפרטהייד, הסתובבתי עם הוריי בקייפטאון, ישב שם אדם שחור בצד הדרך. ראיתי שוטר צורח עליו באגרסיביות מבלי שהוא עשה משהו. הוא סתם ישב שם. ואני זוכר שהחוויה הזו חרתה בי טראומה של ממש. אמרתי להוריי: אנחנו חייבים לעשות משהו, אבל זה היה האפרטהייד. לא חיינו במדינה חופשית. את חוסר האונים שהרגשתי אז, אני זוכר עד היום".

"כשגדלים תחת אפרטהייד, מרגישים על הבשר את הרוע של הגזענות, ספסלים של שחורים וספסלים של לבנים ושירותים נפרדים".

"כשאני שומע שמדברים על מדיניות אפרטהייד לכאורה של ישראל בשטחים אני מזדעק, אני מאוד לא אוהב שמנסים להשוות את מה שקורה פה, למה שקרה בדרום-אפריקה, אצלנו זו הייתה פשוט גזענות. הלבנים לא היו מעוניינים שהשחורים ישלטו עליהם, לסכסוך הישראלי-פלסטיני אין שום קשר לדבר הזה. יש פה קונפליקט על פיסת קרקע, למי היא שייכת, והאם מישהו יכול לחיות תחת הרעיון שמדינת ישראל תמשיך להתקיים באותו האופן. אין לזה קשר לגזענות, וכשמאשימים את ישראל באפרטהייד אני ממש כועס".

הרב גולדשטיין מציין את פעילותו בנושא ומסביר: "אני מתראיין הרבה על הנושא בעולם, ומגן על ישראל נגד האשמות אלו. זה בעיניי חלק מהאנטישמיות החדשה. בתוך ישראל יש שוויון זכויות מלא בין ערבים ליהודים. בדרום-אפריקה של האפרטהייד זה לא היה קורה בחיים. להשוות בין שני המקרים זה קודם כל עלבון לקורבנות האפרטהייד האמיתי".
הרב גולדשטיין נחשב לעוף מוזר בעולם הרבני הוא חבר קרוב של דומאני מנדלה, נכדו של נלסון מנדלה, והוא השתתף לא אחת במחאות של שחורים נגד האפליות והגזענות נגדם ונגד הפרה של זכויות אדם".

"התפקיד של רב, זה לא רק הלכות, זה להטמיע ערכים יהודיים בקרב כל אדם באשר הוא אדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר