עין גדי

המרדף הנחוש של הזאב אחר הגדי • צפו

פקחי רשות הטבע והגנים נחשפו למרדף מדהים של זאב אחר גדי בצוקי עין גדי • הזאב רדף בנחישות אחר הגדי הקטן שהפגין כושר טיפוס וקפיצות מדהימים • צפו במרדף (מעניןי)

המרדף בעין גדי (צילום: מתן בוגומולסקי, רשות הטבע והגנים)

פקחי רשות הטבע והגנים, נחשפו השבוע לתיעוד מרתק במהלכו זאב רדף אחר גדי שנלחם ולא וויתר. פקח הרשות בשמורת עין גדי הצליח לתעד את המחזה המיוחד של המרדף של זאב נחוש אחר גדי של יעל.

במהלך המרדף הזאב והגדי מציגים כל אחד את יכולותיו הטבועות בו בקפיצות אתלטיות ובריצה מהירה בין המצוקים, אך בסוף הגדי מחליק על אחת הגבעות ונכנע לזאב שהשיג בנחישות את מבוקשו, במטרה כנראה גם להאכיל את חברי להקתו וצאצאיו הקטנים.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי מרדף מסוג זה הוא מהלכו הטבעי והתקין של החי בטבע וסימן למערכת אקולוגית מתפקדת בה ישנן חיות טורפות מול חיות נטרפות, כאשר חיה אחת היא המזון הטבעי של חיה אחרת. זאת כחלק ממארג המזון הטבעי, שמאפשר לבעלי החיים לפעול ולהתרבות במחזוריות בהתאם לתנאים הסביבתיים, ושוויסות אוכלוסיות בעלי החיים ייעשה באופן טבעי בהתאם לכושר הנשיאה של השטח בו הם חיים.

ברשות מוסיפים כי עבור חלק מהאנשים מראה זה עלול להיתפס כלא פשוט אולם חשוב לאפשר את הפעילות ואת התפקוד הטבעי על מנת לקיים שמורת טבע בריאה. גם לפקחים לעיתים קשה שלא להתערב לטובת הגדי אולם כך לא יישמרו הזאבים, שלהם תפקיד משמעותי בטבע כגון ויסות אוכלוסיית היעלים ומינים בעלי חיים אחרים.

ברשות הטבע והגנים מסבירים כי הזאבים הם יונקים ממשפחת הכלביים המוגדרים כאוכלי כל, ונמצאים בראש פירמידת המזון מהיותם טורפי על.

הזאבים פעילים בעיקר בלילה וניזונים מיונקים כגון צבאים, מכרסמים, זוחלים ואף פירות וירקות. המרדף שתועד באופן נדיר באור יום מצביע כנראה על כך שהזאבים בתקופה זו של השנה, מעמידים דור חדש של צאצאים ונדרשים על כן לכמות מזון רבה. יחד עם זאת מדגישים ברשות הטבע שלמטיילים בשמורות הטבע ובכלל אסור להאכיל את הזאבים בשום מקום ובשום מצב וחשוב להקפיד על הניקיון בסביבה, כי חשיפת הזאבים למזון ופסולת שמקורה באדם עלולה לשנות את אופיים הטבעי ולהביא לשינוי בהתנהגותם – שינוי הפוגע בהם וגם באדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר