יועצו של הרב הראשי מדבר

הרב רפי פרנק על 'מתווה הכותל': "נעשו דברים שלא כחוק"

הרב רפי פרנק, יועצו של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ומזכיר מועצת הרבנות הראשית, תוקף את הפרקליטות על עמדתה בנושא הדיון בבג"ץ על 'מתווה הכותל' ואת הח"כים החרדים • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הרב רפי פרנק, יועצו של הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו ומזכיר מועצת הרבנות הראשית, השתתף הבוקר (שני) בישיבת ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת שדנה בבקשת הרבנות לייצוג עצמי בפרשת מתווה הכותל הנמצא בדיון בבית המשפט העליון.

בראיון ל"כיכר השבת" אומר הרב פרנק כי "הדיון וצורת הדיון חיזקו את עמדתנו שהרבנות הראשית מבינה שהדיון והוויכוח שנשמע בפני בית המשפט בסוגיה של הכותל המערבי וכל מי שקשור לזה, איננה סוגיה שקשורה באופן ספציפי לחופש הפולחן אלא זה עוסק בחופש ההפגנה. הם (הרפורמים. י"כ) מבקשים נוכחות, הם מבקשים קיום, אלה שמבקשים לעקור את הכל, מבקשים גם שיתנו להם הכרה, ולכן ההתנגדות הגדולה של הרבנות הראשית לכל הרעיונות והפטנטים שמציעים כדי לפתור את השאלה הזאת.

"אנחנו מבקשים דבר לגיטימי ופשוט, אנחנו מבקשים שיינתן לנו את האפשרות לייצג את עמדתנו כפי שאנחנו חוושבים, כפי שידועות עמדת הרבנים הראשיים לישראל, שהם קבעו אותה והם הכתיבו אותה.

"ההתנגדות הגדולה של פרקליטות המדינה שלא לתת ייצוג לרבנות הראשית בסוגיה הזאת אומרת דרשני, אנחנו מבינים שלא ייתכן שיהיה דיון אמיתי בלי שישמעו את דעתנו לאשורה".

אתה מרגיש שזו סתימת פיות?

"אני כך חושב, ככה אני חש, יש פה מגמה, מגמה מסוימת למרוח את הסיפור הזה, לפתור את השאלה הזאת. נעשו כאן דברים שלא כחוק, נעשו כאן דברים בניגוד למה שהיה מקובל עד היום, נעשו כאן דברים בניגוד לעמדת הרבנות הראשית.

"ומה שהדבר החמור ביותר, כל גדולי ישראל במשך כל הדורות במשך כל ההיסטוריה, המסמך שחתומים עליו הרב שלמה זלמן אוירבך ז"ל, הרב אלישיב ז"ל, וגדולי ישראל אחרים שקבעו באופן קטגורי שכל הקטע של הכותל הוא מקום קדוש, וזאת שאלת השאלות שצריכים לשאול כאן - מהו מקום קדוש?".

הרב רפי פרנק בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

כשאתה אומר נעשו כאן מעשים לא חוקיים - על מי אתה מתכוון?

"כל בר דעת מבין למה כוונתי".

מה אתה חושב על כך שחברי הכנסת החרדים, מלבד מלכיאלי, נעדרו מהדיון?

"היה עוד ח"כ אחד שהופיע שם, אורי מקלב, ולפלא הוא שלא היתה הצטרפות נוספת, מכיוון שהבמה הזאת שבכל נושא דתי נותנת את האפשרות לכל אותם אלו שמשמיעים את קולם בכל הזדמנות כנגד הרבנות הראשית, הם שמנהלים את הדיון, זה בעוכרנו".

הפוליטיקאים החרדים עושים מספיק כדי להציל את הכותל או מורחים את הזמן?

"אני לא נכנס לראשם של חברי הכנסת ואיני יודע מה הם עושים, אני לא בוחן לבבות, מה שאני חושב זה דבר אחד - שצריכה להיאמר אמירה אמיתית ונכונה ללא מצמוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר