המשטרה בודקת טענות לזיופים בבחירות להסתדרות

ביחידת להב 433 בוחנים את הטענות של ח"כ שלי יחימוביץ' בדבר זיופים שנעשו - לדבריה - במהלך הבחירות להסתדרות לפני מספר שבועות בהן הובסה על ידי אבי ניסנקורן (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יחימוביץ' וניסנקורן. ארכיון (צילום: הדס פרוש ומרים אלסטר - פלאש 90)

הבלגן סביב הבחירות להסתדרות וטענות ח"כ שלי יחימוביץ' לזיופים עוד לא הסתיים והמשטרה הודיעה כי אנשיה החלו בבדיקת הטענות לביצוע עבירות במהלך הבחירות לארגון העובדים.

בשבוע האחרון קיבלו חוקרי להב 433 עדויות, הקלטות ותיעוד חזותי שעל פי החשד מוכיחים לכאורה כי בוצעו עבירות במהלך הבחירות להסתדרות. בנוסף, נפגשו גורמים בכירים במשטרה עם ח"כ שלי יחימוביץ' ועם עורך דינה, איתן לירז. השניים מסרו עדויות נוספות על מה שהתרחש במהלך מערכת הבחירות.

על פי הדיווחים, במשטרה יבקשו לקבל לידיהם את קלטות האבטחה שתיעדו את האולמות שבהם התבצעה ההצבעה בגני התערוכה. בנוסף לכך, עתידים לזמן השבוע גורמים שונים לגביית עדות על שהתרחש. גם יחימוביץ' עצמה צפויה להגיע למסירת עדות אם כי לא ברור האם עדותה יכולה להיות רלוונטית לנושא.

כבר ביום ההצבעה וכן לאחר פרסום תוצאות הבחירות לפיהן היא הובסה קשות, טענה יחימוביץ' לאי סדרים ולזיופים והיא ניסתה לעצור ולמנוע את ספירת הקולות. כשבוע לאחר פרסום התוצאות היא הגישה עתירה לביטול הבחירות בהסתדרות. בעזרת עורכי דינה ואחרים, היא טענה כי מערכת הבחירות כללה הטלת אימה על עובדים, העברת המסר כי הצבעתם תיוודע, סילוק שיטתי של משקיפיה מקלפיות וזיוף והשחתה המוניים.

"עוצמת ההשחתה והתכנון השיטתי של זיוף הבחירות האלה אינו נתפס, משום שאנו חיים במדינה דמוקרטית", טענה יחימוביץ'. "אלא שכאן, אף שאלה הבחירות השניות בגודלן בישראל, מדובר בבחירות מדומות. בעולם השלישי יש לפחות משקיפים בינלאומיים בעלי סמכויות".

על פי התוצאות הרשמיות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן נבחר לכהונה נוספת עם 62.42% מהקולות. הפער בינו לבין יחימוביץ' עמד על יותר מ-55 אלף קולות פער שכרגע נראה שיחימוביץ' תתקשה למחוק גם אם יוכרזו בחירות חוזרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר