לאליטה הפלסטינית

"תוכנית קלקיליה" נחשפת: גם גן חיות בתכנון

התוכנית שתחילה אישר נתניהו, שכח שעשה כך כשהימין הביע זעם ולבסוף הבהיר כי רק פרטיה נשכחו ממנו - נחשפת כעת במלואה, ומתברר שהיא כללה גם שכונת יוקרה ומגרשי ספורט (העולם הערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קופיף שהועבר לישראל מגן החיות בעזה. בקרוב בקלקיליה? (צילום ארכיון: דוברות מתפ''ש)

לאחר הסערה שהיא עוררה בקרב המתנחלים והימין בישראל, מתפרסמת היום (שני) תוכנית ההרחבה של העיר הפלסטינית קלקיליה, ולפי הפרטים נראה כי היא יועדה לשכבה האמידה יותר בקרב הפלסטינים, מאלו הנצפים בדרך כלל ברמאללה.

בין היתר דובר על הקמתם של שכונות יוקרה למגורים, גן חיות חדש ומגרשי ספורט. לגן החיות החדש הוקצו כ-52 דונם, למגרשים ומבני ספורט 27 דונם, לאזורי חקלאות כ-395 דונם ולאזורי תעשייה 193 דונם.

בדברי ההסבר לתוכנית שאושרה בעבר בקבינט המדיני-ביטחוני נכתב: "אנו מניחים כי שיעור הניצול המקסימלי לזכויות בנייה מוקנות לפי התקנון נע בין 60-40 אחוז לפי אזורי המגורים. בכלל זה יש להתחשב במגבלות והחסמים של ניצול הקרקע. זאת אומרת כי הקיבולת הריאלית של התוכנית תהיה בשנת היעד כ-43 אחוז מכ-6,187 יחידות דיור, לעומת קיבולת פוטנציאלית של 14,381 יחידות דיור".

תרשים של "תוכנית קלקיליה" (סריקה, מתוך ynet)

כזכור, אישור התוכנית אודותיה פורסם לאחרונה גרר מחאה של חברי כנסת מהימין ושל מועצת שומרון, שטענו ששטחה של קלקיליה יוכפל על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה, וכן זגזוג פומבי של נתניהו שלאחר הזעם בימין טען כי אינו זוכר שאישר זאת והיום הבהיר כי שכת רק את הפרטים.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אומר לאחר פרסום התוכנית המלאה: "ככל שאנחנו נחשפים לפרטים כולנו נדהמים יותר ויותר מהחומרה של התוכנית להכפלת קלקיליה. מעיון בסעיפי התוכניות עולה התמונה כי כל נושא ונושא בתוכנית נועד בעיקר כדי לסלול שטח ולגזול מאחורי הגב שטחים עצומים משטח C במרחב השומרון ולהעביר אותם בפועל לשטח הרשות הפלסטינית, עד כדי הקמת גן חיות בשטח נרחב למרות שבקלקיליה יש כבר גן חיות פעיל.

"למרות כל כך הרבה פיגועים רצחניים שיצאו בתקופה האחרונה מקלקיליה, נתנו הקלות שלא ראינו מעולם עד כדי בנייה ערבית של 50 מטר בלבד מגדר הביטחון. אנו מאוחדים - מתיישבים מהשומרון, קיבוצניקים מאייל ותושבי כפר סבא וכוכב יאיר, ללא הבדל של השקפה פוליטית, בדרישה משרי הממשלה כולם להוריד את התוכנית המסוכנת הזו מסדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר