המתיחות גוברת

רוסיה מאיימת: נפיל מטוסים אמריקאיים בשמי סוריה

לאחר שהאמריקאים הפילו אתמול (א') מטוס קרב סורי מדגם רוסי, מאיימים היום הרוסים שתומכים במשטר אסד בעוז, כי יפילו כל מטוס אמריקאי שיטוס מעבר לנהר הפרת (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המתיחות בין מוסקבה לוושינגטון גוברת ובצעד חריג מאוד איימה בצהריים (יום ב') רוסיה לפגוע במטוסים אמריקניים שיפעלו בשמי סוריה – בעקבות היירוט של מטוס קרב סורי אתמול על-ידי מטוס של צבא ארה"ב.

לטענת האמריקאים, חיל האוויר האמריקני הפיל את מטוס הקרב הסורי משום שהוא הפציץ קרוב מאוד לבעלי בריתה המורדים הסורים של הקואליציה הבינלאומית שארה"ב מובילה נגד דאעש.

בהודעה שפרסם היום משרד ההגנה במוסקבה הודיעה רוסיה כי מעתה ואילך היא תחשיב למטרה לגיטימית כל מטוס של הקואליציה בהובלת ארה"ב שינוע ממערב לנהר הפרת. מוסקבה הבהירה כי כוונתה הן למטוסי קרב מאוישים והן למטוסים ללא טייס.

הרוסים שנחשבים לאחד התומכים המרכזיים של משטר אסד לצד איראן גם קראו לצבא ארה"ב לספק הסבר מפורט להחלטתו להפיל את המטוס הסורי, מסוג SU-22 מתוצרת רוסיה.

קודם לכן היום הודיע משרד ההגנה הרוסי כי הוא משעה את התיאום עם ארה"ב בסוריה בעקבות האירוע אתמול. שתי המדינות קיימו עד כה תיאום כדי למנוע היתקלויות בין צבאותיהן בשמי סוריה ולגרום להפלות מיותרות.

סגן שר החוץ של רוסיה, סרגיי ריאבקוב, אמר היום כי הפלת המטוס הסורי היא "מעשה תוקפני" מצד ארה"ב. "מה זה אם לא מעשה תוקפנות?", שאל. האם הרוסים יעזו לממש את איומיהם אין עדיין תשובה ברורה אך השאלה שבאמת מסקרנת היא האם הנשק בו הם משתמשים אכן יעיל כנגד מטוסי החמקן האמריקאיים המתקדמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר