ביקורת פנימית

הדיון עם הרבנים נדחה שוב; "התנהלות הח"כים לא תיאמן"

"לא ייאמן", כך הגדיר גורם המעורה בסאגת הכותל את התנהלותם של הנציגים החרדים מול הרבנים הראשיים. "כשבג"צ יכריע כולם יתקפו, אבל צריך לזכור מי גורם לזה - אלו הנציגים החרדים" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים (צילום: Shlomi Cohen/Flash90)

ביקורת פנימית: ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני היו אמורים להיפגש עם הרבנים הראשיים הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו בכדי לדון במתווה הכותל - אולם הפגישה נדחית שוב ושוב.

בזמן שבית משפט העליון ממשיך לדון בפרשת הכותל הרפורמי, והחלטת השופטים הולכת ומתקרבת, נראה כי הפוליטיקאים החרדים גוררים רגליים. ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה נקבעה מספר פעמים, אולם בכל פעם נדחתה מחדש בשל "בעיות לוח זמנים".

גורם המעורה בנושא, מתח ביקורת בשיחה עם "כיכר השבת": "לא יאומן איך דוחים פגישה כה חשובה בנושא כה חשוב, כך מתנהלת ההנהגה הפוליטית?. נראה שדוחים הכל בכדי שבג"צ יכריע בנושא ויהיה את מי לתקוף".

ישי כהן עושה סדר במשבר הכותל (צילום: כיכר השבת)

יצוין, כי גם נשיאת בית המשפט העליון מתחה בעבר ביקורת על התנהלות הפוליטיקאים והתבטאה כי התחושה שלה היא שהפוליטיקאים מחכים שהשופטים "יוציאו להם את הערמונים מהאש".

"כשבג"צ יכריע כולם יתקפו אותו", אומר גורם נוסף, "אבל צריך לזכור מי גרר את השופטים להכרעה - החרדים, לא אף אחד אחר".

יצוין, כי ראשי המפלגות החרדיות מעוניינים לדון עם הרבנים הראשים בין השאר בהצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לבטל את מתווה הכותל אלא להקפיא אותו.

במקביל, חברי הכנסת של האיחוד הלאומי פנו לראש הממשלה בדרישה כי יפעל לאפשר יצוג משפטי עצמאי לרבנות הראשית בסוגיית הכותל.

"אנו פונים אליך, לא לאפשר לגורמים קיצוניים מעבר לים לפגוע באחדות עם ישראל ובמסורת ארוכת השנים שלנו. אין לנו כל ספק כי המקרה הנוכחי הוא חריג ומחייב להביא בפני בית המשפט את עמדתה של הרבנות הראשית ועמדת ההלכה היהודית" כתבו חברי הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר