באוצר בוחנים לאשר ייבוא מחו"ל עד 100$

וועדה בינמשרדית בוחנת את האפשרות להעלאת תקרת המס ליבוא מחו"ל ל-100 דולר ללא מיסים זאת בהשוואה למצב העכשווי של 75 דולר. המהלך צפוי להקל על הייבוא (צרכנות)

(צילום: שאטרסטוק)

בשורה טובה למזמינים מחו"ל: צוות בינמשרדי בראשות שירה גרינברג, הסגנית הממונה על אגף התקציבים באוצר, צפוי להמליץ לאשר את קניות באתרים בחו”ל מ־75 ל־100 דולר ללא מיסים.

כיום ניתן לקנות בסכום של עד 75 דולר מבלי לשלם מע”מ, מכס או מס קנייה, ובלבד שלא מדובר באלכוהול או בסיגריות. במקביל, ניתן לייבא ביבוא אישי מוצרים פטורים ממכס (אך לא ממע”מ או ממס קנייה) בסכום של עד 500 דולר (תקרת הפטור הועלתה מ־325 דולר לסכום זה לפני כשלוש שנים). הצוות הבינמשרדי ימליץ על דרכים לצמצום הרגולציה, בעיקר של משרד הבריאות, ושל גורמים ממשלתיים אחרים ביבוא איש כדי להקל ולהרחיב את התופעה שמקלה את יוקר המחיה.

לא מדובר בצעד חריג שכן תקרת הפטור בישראל נמוכה מהמקובל בעולם על קניות באונליין, כאשר הממוצע העולמי עומד על 200 דולר. צרכני האונליין הגדילו בשנתיים האחרונות באופן משמעותי את קניותיהם ברשת ומדובר במאות מיליוני דולרים של רכישות בחו"ל מידי שנה. מדד הפורום הכלכלי העולמי מציב את ישראל במקום ה־106 מתוך 140 מדיניות במדד החשיפה ליבוא, זאת למרות המיסים הגבוהים.

צוות שיגיש את מסקנותיו עד ספטמבר יגמיש את הכללים ליבוא אישי, במטרה להילחם ביוקר המחיה ולייצר ערוץ יבוא אישי, נגיש וקל, כמו שמקובל בעולם.

לבד מגרינברג, הצוות הבינמשרדי כולל גם את שי רינסקי, מנכ”ל משרד הכלכלה, ונציגים מרשות המסים, מרשות ההגבלים העסקיים, וממשרדי התחבורה, התקשורת והבריאות. הקמת הצוות הנה אחד מהמהלכים לעידוד היבוא הישיר, שעליו הכריז שר הכלכלה, אלי כהן, רק לפני שבועיים.

כמובן שהגדלת החשיפה ליבוא, עלולה לפגוע ברשתות המסורתיות, במיוחד בתחומי הביגוד וההנעלה וזאת הסיבה שרשתות אלו הקימו אתרי אונליין משלהן, כאשר כעת הן מתכוונות גם להילחם נגד הגדלת תקרת הפטור.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר בתגובה לנתונים אלו כי “סל המוצרים הישראלי גבוה בכ־19% בהשוואה ל־OECD, בעוד ש־50% מאזרחי ישראל משתכרים פחות מ־7,000 שקל בחודש. הסרת החסמים ביבוא האישי תאפשר לצרכנים לייבא מוצרים איכותיים”. כהן הוסיף כי “יישום הרפורמה יביא לצמצום נטל הרגולציה, הגדלת היקף המוצרים המיובאים, תחרות ליבוא המסורתי, וכתוצאה מכך יסייע בהפחתת יוקר המחיה”.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר