יקודם ויצומצם

דיווחים בוושינגטון: דובר הבית הלבן יוחלף

על פי גורמים בכירים בבית הלבן נבחנת האפשרות להחליף את הדובר שון ספייסר בשל הסערות הרבות שיצר. לפי הדיווח, ספייסר יקודם לתפקיד אחר שיצמצם את חשיפתו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סוער כמו הבוס, שון ספייסר (צילום: שאטרסטוק)

נבעט כלפי מעלה? על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית בבית הלבן שוקלים להעביר את הדובר שון ספייסר לתפקיד בכיר יותר שיצמצם את הופעותיו היומיות לתקשורת וכך אולי יימנע מבוכות לממשל בשל אמירות שנויות במחלוקת אותם אמר בעת התדרוכים.

על פי הדיווחים מגורמים בכירים בבית הלבן ספייסר אף התחיל לחפש כבר מחליף ופנה לכמה מועמים אפשריים.

סגנית הדובר, שרה האקבי-סנדרס, אמרה כי "אנו מבקשים חוות דעת מאנשים רבים לצורך הרחבת פעילותינו התקשורתית. כפי שנאמר, שון ספייסר מנהל גם את תחום התקשורת וגם את תחום העיתונות". את הדיווחים על החלפתו האפשרית של ספייסר היא הכחישה.

תפקידו הציבורי של ספייסר כבר צומצם בשבועות האחרונים. הבית הלבן הגביר את התדירות שבה אנשי ממשל מצטלמים לתקשורת בעצמם במסגרת הזמן של התדריך היומי. זאת כדי לשמור את הפוקוס על טראמפ.

כשנשאל על אודות השינויים הללו, אמר ספייסר כי טראמפ דיבר מול המצלמות מהחדר הסגלגל במהלך פגישתו עם נשיא פנמה וכן במהלך אירוע עם מנהלי חברות הייטק. "יש ימים שבהם אני אחליט שהקול של הנשיא הוא זה שצריך להישמע ולהעביר את דגשיו", אמר ספייסר.

ספייסר עורר לא מעט סערות והתחככויות עם התקשורת ויחסיו עם התקשורת היו מתוחים כשהאחרונה תקפה אותו פעמים רבות על דברים שאמר דוגמת האמירה המביכה לפיה הצורר הנאצי לא עשה שימוש בנשק כימי במהלך מלחמת העולם השנייה כנגד עמו בניגוד לאסד. שהכתבים הזכירו לו כי היהודים הושמדו בגז ציקלון B אמר: "הוא הביא אותם למרכזי השואה". האמירה האומללה גררה ביקורת עזה על ספייסר שנאלץ להתנצל על הדברים.

יחסיו עם התקשורת היו בעייתיים, כך בצעד יוצא דופן, נאסר על עיתונאי "ניו יורק טיימס" CNN ואתר החדשות הפוליטיות "פוליטיקו" להיכנס לתדרוך בבית הלבן. ב"ניו יורק טיימס" טענו כי עוזריו של ספייסר התירו רק לכתבים מכמה כלי תקשורת שהבית הלבן בחר בקפידה להיכנס. בתגובה למהלך החליטו עיתונאים מכלי תקשורת אחרים להחרים את התדרוך היומי על אף הפופולריות הרבה שלו בשל התקווה של התקשורת ששוב ספייסר ימעד בלשונו.

כבר בתדרוך הראשון שהעביר כדובר בתפקידו בממשל טראמפ. במסיבת העיתונאים הראשונה יממה לאחר השבעתו של טראמפ לנשיא השתלח ספייסר בעיתונאים וטען על "דיווחי שווא מכוונים" על רקע מספר המשתתפים בטקס ההשבעה ועורר סערה תקשורתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר