בעקבות ההדלפות

הצעת חוק: לחייב את חברי הקבינט בפוליגרף

הצעת חוק חדשה של ישראל ביתנו רוצה לחייב את חברי הקבינט לעבור פעם בשנה בדיקות פוליגרף זאת כדי למנוע הישנות מקרים של הדלפת פרטי מידע רגישים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ישיבת הקבינט (צילום: מרק ישראל סלם)

הצעת חוק חדשה של ח"כ רוברט אילטוב יו"ר סיעת ישראל ביתנו רוצה לקבוע כי חברי הקבינט יחויבו לעבור בדיקת פוליגרף פעם בשנה שתעריך את מהימנותם, תשובותיהם ואמרותיהם תגלה מידע שמסתמך על תגובות פסיכו-פיזיולוגיות.

על פי הדיווח שהתפרסם לראשונה ב-ynte, אילטוב הוא המוציא לפועל של הרעיון של ראש מפלגתו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, שקרא בעבר לערוך בדיקת אמינות לשרים חברי הקבינט.

"הצעת חוק זו נועדה לתת כלים להתמודד עם הדלפות מידע, ריגול וחשיפת סודות מדינה שיכולים לפגוע בביטחון הלאומי של מדינת ישראל", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "חברי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי אחראים על ביטחון המידע המסווג, שחשיפתו לגורמי חוץ עלולה לפגוע בצבא ובשירותי הביטחון ובהתאם לרמת רגישותו, גם בביטחון המדינה".

כאמור, ליברמן, שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, תמך בהזדמנויות שונות ברעיון, שלפיו חברות בקבינט תותנה בבדיקת פוליגרף עבור כל חבר קבינט הלוקח חלק בדיונים סגורים בעלי תכנים רגישים ומסווגים לאור הטענות על הדלפות בזמן מבצע צוק איתן והוא יתמוך בהצעה של יו"ר סיעתו בכנסת.

ח"כ אילטוב אמר: "החוק נולד בעקבות הדלפות חוזרות ונשנות מהקבינט במטרה למנוע את התופעה המסוכנת, המסכנת את ביטחון תושבי מדינת ישראל. הדיונים בקבינט אינם יכולים להיות כלי למינוף פוליטי. כחבר ועדת חוץ וביטחון חומרת המעשים מצמררת אותי ויש לשים לכך סוף".

מלבד תמיכתו של ליברמן בחוק, אילטוב צפוי להחתים עליו נציגים מסיעות הבית השונות במטרה לגבש הסכמות סביבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר