מעוניינים בפתרון?

משרד הבריאות מאשים: הרופאים המתפטרים נעלמו

לאחר שבמשרד נפגשו עם הרופאים והיו מוכנים לתת להם את דרישותיהם הרפואיות נעלמו הרופאים ובמשרד הבריאות לא מצליחים לקבל את תגובתם להצעה הנדיבה שקיבלו (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרופאים במסיבת עיתונאים באוהל בגן סאקר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האם באמת הרופאים מעוניינים לפתור את הסכסוך בהדסה? במשרד הבריאות טוענים שלא כל כך לנוכח העובדה שהוצע להם להחזיר את המצב לקדמותו ואף לשפר אותו אך ללא מענה מצידם.

כזכור, לאחר פניית 'כיכר השבת' בשבוע שעבר נפגשו הרופאים הבכירים לשעבר במחלקה ההמטו-אונקולגית בהדסה עין כרם עם עורכת דינם אורנה לין ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. בסוף הפגישה הסכימו הצדדים להמשיך ולהידבר ולהציע שמות של מגשרים שיהיו מוסכמים על שני הצדדים. אולם, מאז, במשרד הבריאות לא מצליחים להשיג את הרופאים ונציגיהם.

גורמים במשרד הבריאות מאשימים אותם בניסיון לטרפד את הגישור כדי למשוך זמן עד להכרעת בג"ץ שאמורה להתקבל ב-28 ביוני. מטעם הרופאים לא נמסרה תגובה.

במכתב שפורסם הבוקר (ג') פנה מנכ"ל משרד הבריאות לעורכת הדין אורנה לין וכתב: "במהלך הדיון הבענו את נכונותנו לפעול להחזרת המצב לקדמותו במחלקה, למצב שהיה טרם המשבר ואף לשפר את תנאי הטיפול באמצעות תוספת מיטות, משאבים וכוח אדם. ביקשתי ואני חוזר על בקשתי שתעלו על הכתב את דרישותיכם המקצועיות לאופן התנהלות המחלקה כדי שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. על אף שסירבתם, הצעותיי עדיין בתוקף".

עוד כותב מנכ"ל משרד הבריאות: "במהלך הדיון הצעת להיכנס להליך גישור. כפי שהודעתי לך בשיחה בינינו, אנחנו מוכנים לכך. ניסיונותיי ליצור שיח בינינו ביממה האחרונה לא צלחו".

המכתב

גורמים במשרד הבריאות הפנו אמש אצבע מאשימה כלפי הרופאים: "הם עושים ככל שהם יכולים כדי לא לפתור את המשבר הזה. הם ממשיכים לטעון שהם רוצים מחלקה בשערי צדק ושום פתרון אחר אינו בא בחשבון".

כזכור, מאז התפטרות ששת הרופאים מתקיימת מחאה של הורי הילדים החולים שאף הקימו בית חולים שדה בגן סאקר בו נערכים מידי יום אירועי מחאה כנגד בית החולים הדסה בניסיון ללחוץ על משרד הבריאות להיכנע לדרישות הרופאים מה שכרגע נראה שלא עוזר כלל לאור העובדה שאולי אלו הם הרופאים שמסרבים לפתור את המשבר.

מוקדם יותר הודיע מנכ"ל שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, לבקשתו של הנשיא ריבלין, כי לא תקום מחלקת המטו-אונקולוגיה ילדים בבית החולים שלו. מה שאמור לחסל את תקוותם של הרופאים ליצור אלטרנטיבה אחרת למחלקה בירושלים.

"בשבועות האחרונים מתחולל מאבק אנושי וקורע לב, חסר תקדים, סביב המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה. מנהיגות ואחריות לאומית נמדדים ברגעים כאלה. כמי שמפעל חייו הוא הצלת חיים, אינני יכול להביט מהצד ולהישאר אדיש למראות ולקולות שעולים בימים האחרונים ואשר נוגעים בלבו של כל אדם", כותב פרופ' הלוי.

פרופ' הלוי הוסיף: "היום בצהריים פנה אליי נשיא המדינה לשקול הודעה כי בשערי צדק לא תיפתח מחלקה המטו-אונקולוגית לילדים, תוך הסבר שהודעה כזו תסייע לפתרון המשבר בהדסה - משבר יחסי העבודה בהדסה ובמחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים, שכידוע לכל קיבל מימדים שאיש לא חזה עם השלכות רפואיות וציבוריות חמורות ביותר. מתוך כבוד שאני רוחש לנשיא המדינה, נעניתי לבקשתו. כידוע שערי צדק לא יצר את המשבר הזה ואיננו צד למשבר, אבל אולי בעשיית מעשה בעת הזו מתוך רגש אחריות ושליחות יהיה שערי צדק שותף לצעד הראשון בדרך לפתרון המשבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר