יוטיוב תיאבק בטרור ותמחק סרטוני הסתה

ענקית הווידאו הבינלאומית שבבעלות גוגל חשפה תכנית למאבק בטרור שעשה לא אחת שימוש בסרטונים למטרות תעמולה. במקביל יוטיוב תיצור סרטונים למאבק בטרור (דיגיטל)

(צילום: שאטרסטוק)

בעקבות פיגועי הטרור באירופה שעל פי הנטען "הוזנו" בידי סרטוני תמיכת טרור ברשת הווידאו הפופולרית יוטיוב, גוגל הכריזה על תוכנית חדשה שנועדה לשלוט בתכני טרור באתר שברשותה כשהמסר המרכזי הוא שאין מקום לתכנים מסוג זה בשירותים שלה.

בפוסט שפורסם גם ב'פיננשל טיימס', הציג יועץ החברה, קנת' וולקר, תוכנית של ארבעה שלבים בהם מתכננת ענקית הווידאו לנקוט, כולל פתרונות טכניים ומעורבות אנושית.

על פי התכנית שפרטיה נחשפו השבוע, גוגל מתכוונת ליישם מודלים שמנתחים את הסרטונים במטרה לזהות אוטומטית דימויים הקשורים בטרור, למרות שזה רק חלק מהתפקיד. וולקר מצביע על כך שאותו הווידאו יכול להיחשב כדיווח חדשותי או עידוד אלימות, תלוי בקונטקסט ובמי ששיתף אותו.

לדבריו של וולקר, החברה מתכננת כעת להקדיש יותר כוח אדם ומשאבים כדי ליישם את היכולת העדכנית ביותר שתעזור לחברה להחליט אילו סרטונים להוריד מהאוויר. בנוסף, בגוגל מגייסים הרבה יותר אנשים שמתפקדים כ"מסמנים מהימנים", שהדיווחים שלהם, לטענת קנת', מדויקים ב-90% מהזמן, ויעבדו עם כ-50 ארגונים מומחים נוספים.

"שלישית, ננקוט בתפיסה נוקשה יותר לגביי סרטונים שלא ברור באופן חד משמעי אם הם מפרים את המדיניות שלנו, לדוגמא, סרטונים שכוללים תכנים דתיים או גזעניים נפיצים", אומר קנת'. "בעתיד זה יופיע מאחורי אזהרה והם לא יומלצו, לא תהיה אפשרות להפיק מהם רווח ולמשתמשים לא תהיה אפשרות להגיב או לשתף אותם. המשמעות בכך היא שלסרטונים הללו תהיה חשיפה נמוכה יותר ויהיה קשה יותר למצוא אותם ברשת", מסביר וולקר.

כמו כן, יוטיוב מתכננת במקביל להרחיב את מאמצי התעמולה שלה ולקדם סרטונים נגד הקצנה. יוטיוב תשתמש בטכניקות שפותחו מפרסום ממוקד ברשת כדי להגיע לאנשים שעלולים לשדל לטרור, ולהפנות אותם לסרטונים נגד טרור.

"בפריסה קודמת של המערכת, מגייסים פוטנציאלים לחצו על המודעות בכמות גבוהה מהרגיל, וצפו ביותר מחצי מיליון דקות של סרטונים שכוללים מסרים המקדמים פעולות טרור", אומר קנת. בנוסף, החברה מתכננת לעבוד קרוב יותר לפייסבוק, מייקרוסופט וטוויטר כדי לקדם ולשתף טכנולוגיות בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר