בשער שכם

יוזמת המשפחות השכולות: רחוב סולטן סולימאן יוחלף לרחוב 'הגיבורות'?

לאחר הפיגועים הבלתי פוסקים בשער שכם, באחרון שבהם נרצחה השוטרת הדס מלכא, דורשים מספר ארגונים להחליף את שם הרחוב שספג דם יהודי רב. גורם בעירייה: ברור שההצעה לא תתממש (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הדס מלכא והדר כהן הי"ד, השוטרות שנרצחו במקום, על רקע שער שכם (צילום: באדיבות המשפחות / Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת השמות בעיריית ירושלים קיבלה פנייה לשנות את שמו של רחוב סולטאן סולימאן שבשער שכם לרחוב 'הגיבורות', לאחר הפיגוע ביום שישי האחרון שבו נרצחה השוטרת הדס מלכא.

במכתב שנשלח מטעם יושבי הראש של מספר ארגונים שהתאגדו יחד: עופר אשקורי ("זכויות השוטרים והגמלאים"), שלומי תמם ("מחבקים את השוטרים") ומאור צמח ("לך ירושלים"), נכתב: "בשנים האחרונות דמם של רבים מבנינו נשפך ברחובותיה של עיר הבירה ירושלים בהגנה על אזרחיה".

"מתחם העיר העתיקה, שער יפו ושער שכם ידעו רבים מפיגועים רצחניים אלו. מרביתם של הנופלים הם לוחמי מג"ב המוצבים באזורים אלו ושומרים ימים כלילות למען ביטחונם של תושבי העיר. לאור הגבורה הגדולה של לוחמים אלו ואומץ ליבם אשר קיפחו את חייהם בגיל צעיר בגבורה עילאית למען אזרחי העיר, אנו רואים לנכון לבקש ממך להנציח את זכרם של שתי הגיבורות: רש"ט הדר כהן ז"ל ורס"ר הדס מלכא ז"ל, לוחמות מג"ב אשר בחירוף נפש הצילו תושבים רבים מפגיעה. אנו מציעים כי רחוב סולטן סולימאן הנמשך בין שער שכם - מקום הירצחן לבין שער הפרחים - ישונה ל'רחוב הגיבורות'".

שער שכם לאחר הפיגוע האחרון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

כידוע, רחוב סולטאן סולימאן הוא הרחוב המרכזי שבו מתנהל המסחר במזרח העיר, ממנו גם מגיעים לרחבה שמובילה לשער שכם ומשם לרחוב הגיא שמגיע עד לכניסה לכותל המערבי. לדברי גורם בעירייה בראיון לחדשות 2 Online, היוזמה של הארגונים הללו בעייתית: "ההצעה לשינוי שמו של הרחוב עלתה כבר בעבר וברור שלא תתממש, גם אם הרבה אנשים היו שמחים בכך. ועדת השמות לא דנה בקריאת רחוב על שמו של אדם אלא אם חלפו 3 שנים לפטירתו".

גם יו"ר ועדת השמות העירונית, יעל ענתבי הגיבה לפנייה: "כולנו הדר והדס בימים האלה, ולכן הצעתי להם שיבואו עם רעיונות אחרים - להקמת כיכר כלשהי באזור על שמן. אני לא מתכוונת לחרוג ממנהגי גם הפעם. יחד עם זאת, כשתגענה ההצעות הן יידונו, יעברו את ההליך המקובל של ועדת טירקל, דיון בוועדת שמות ואישור סופי, אם נגיע לשם, במועצת העיר".

"הסברתי להם שמרגע שנכנסתי לתפקיד אני דוגלת במדיניות שאומרת שלמעט מקרים חריגים מאוד, לא משנים שמות של רחובות. זה מטעה ופוגע באזרחים".

הדס מלכא והדר כהן הי"ד, השוטרות שנרצחו במקום (צילום: באדיבות המשפחות)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר