המשבר ב'הדסה'

הרופאים משיבים לטענות: "במשרד הבריאות לא עשו כלום"

הבוקר התפרסם מכתב מנכ"ל משרד הבריאות שהאשים את הרופאים המתפטרים בקיפאון במשא ומתן. ד"ר איריס פריד בראיון ל'כיכר השבת' משיבה להאשמות החריפות (בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
אוהל המחאה של הרופאים בגן סאקר (צילום: יונתן זינדל)

"מאז הפגישה במשרד הבריאות לא דיברנו עד עכשיו, אמרנו שאנחנו שומרים על התהליך ומכבדים אותו. נלחמים על כל סיכוי שזה יצליח, אבל במשרד הבריאות החליטו לא לעשות שום דבר אמיתי מלבד לצאת לתקשורת", אומרת ד"ר איריס פריד מרופאי הדסה שהתפטרו ל'כיכר השבת'.

כזכור, האשים מנכ"ל משרד הבריאות משה סימן טוב הבוקר את הרופאים באמצעות מכתב שפורסם ובו נאמר כי "במהלך הדיון הבענו את נכונותנו לפעול להחזרת המצב לקדמותו במחלקה, למצב שהיה טרם המשבר ואף לשפר את תנאי הטיפול באמצעות תוספת מיטות, משאבים וכוח אדם. ביקשתי ואני חוזר על בקשתי שתעלו על הכתב את דרישותיכם המקצועיות לאופן התנהלות המחלקה כדי שנוכל להבטיח את הטיפול הנאות. על אף שסירבתם, הצעותיי עדיין בתוקף".

עוד כותב מנכ"ל משרד הבריאות: "במהלך הדיון הצעת להיכנס להליך גישור. כפי שהודעתי לך בשיחה בינינו, אנחנו מוכנים לכך. ניסיונותיי ליצור שיח בינינו ביממה האחרונה לא צלחו".

מבחינת ד"ר פריד המכתב התקבל בהלם. "באנו למשרד הבריאות לפגישה אך לא הייתה שום תכנית או הצעה או מסמך, כלום חוץ מההצהרה הריקה הזו שמופיעה בפתח המכתב - "להחזיר את המצב לקדמותו", אבל מה המשמעות המעשית של זה? רצינו תהליך גישור מסודר כדי לפתור את הסוגיות שעומדות במחלוקת אך מנכ"ל משרד הבריאות לא שלח שום הסכמה לתהליך מסודר כזה. לא מסמך כתוב, לא הודעת SMS או וואטסאפ ואפילו לא יונת דואר הם לא הסכימו ולא הציעו ובטח שאנחנו לא סירבנו לתהליך שאנו אלו שהציעו אותו", אומרת ד"ר פריד.

ד"ר איריס פריד וד"ר מיקי ויינטראוב

"במקום לפעול כדי לפתור את המשבר הזה, הדבר הראשון שהם עשו היה להוציא משהו לתקשורת כדי לפגוע ברופאים. אנחנו לא יכולים להבין את זה. אנחנו עם דמעות בעיניים", היא אומרת ומוסיפה, "כל כלי התקשורת קיבלו את המכתב הזה כמובן מאליו מבלי לבדוק איתנו מה האמת. זה מתסכל".

לשאלה מהן הסוגיות שניצבות במחלוקת, היא עונה מיידית: "אנחנו מציבים את אותן הדרישות מנובמבר 2016 ובמשרד הבריאות יודעים את זה היטב. מה שדופק את המחלקה זה תיירות המרפא והצעדים מסכני החיים בנוגע להשתלות ילדים במחלק מבוגרים. כשנושאים אלו ייפתרו אנו נוכל לחזור מיידית לעבודתנו בבית החולים".

לדבריה, זו לא הפעם הראשונה בה בית החולים אומר שהוא מוכן לכל דרישותיהם ואז מגיש מסמכים בהם כתוב אחרת. "כבר כמה פעמים שאמרו שהדסה רוצה להסכים לדרישות שלנו שקשורות נטו לבריאות הילדים ולא לנוחיותנו ולכבודנו האישי, ואז במסמכים שהגישו היה כתוב בדיוק ההיפך. לא ניתן לנו אפילו מסמך בסיסי של מוכנות לגישור וזה כאילו שלא רוצים לפתור את הבעיה. אנחנו לא מבינים מה קורה במדינה הזו. יש דבר יותר חשוב מלפתור את המשבר הזה? איך ייתכן שאנו הרופאים סירבנו לגישור שאנו הצענו בעצמנו בפגישה?", היא תוהה.

היא עונה גם על הטענות כי לא ניתן היה להשיג אותם, "קל מאד להשיג אותנו בטלפון אחד פשוט, יש לנו את רישומי השיחות שאנו מוכנים להציג אותם ולהוכיח כי לא באמת ניסו להשיג אותנו".

לשאלה האם לא האגו הוא זה שמנהל את המהלך, היא משיבה בתמיהה: "על איזה אגו מדובר? אנחנו כולה שישה רופאים בלי יחצ"ן אף אחד כאמור לא טרח אפילו לדעת מה הצד שלנו בסיפור".

"הם ירדו מהפסים, המטרה לדפוק את הרופאים או לטפל בילדים?", תוקפת ד"ר פריד.

"אנחנו מחפשים נואשות תהליך גישור בטוח שישמור על התנאים הנדרשים להגן על הילדים. אנחנו מודאגים עד עמקי נשמתנו מהצעד שעשה משרד הבריאות. כאשר במקום לפעול ולשבת באמת לפתור את המשבר הוא יצא לתקשורת במטרה להשחיר את פנינו", מסכמת ד"ר פריד.

מנגד במשרד הבריאות מתעקשים בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הסכמה לתהליך הגישור ניתנה כבר בפגישה ביום חמישי, "כל מה שהוחלט זה שהרופאים יציגו את המועמד שלהם כמגשר ואנו את שלנו והתהליך יצא לדרך אך מאז לא הצלחנו להשיג את עורכת הדין שלהם לא באמצעות הטלפון ואף לא במייל כפי שנאמר במכתב המנכ"ל", אומר גורם בכיר במשרד ומוסיף כי התחושה היא שהרופאים מנסים להרוויח זמן עד לדיון בבג"צ ב-28 לחודש.

הרופאים לעומת זו טוענים כי גם עורכת הדין ענתה לשיחות המנכ"ל וכי הם המתינו לאישור של משרד הבריאות למהלך הגישור. "נשב עם עורכת הדין שלנו עוד היום ונראה איך עושים גישור ראוי כדי לשמור על הילדים", מצהירים הרופאים.

'כיכר השבת' ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר