תחזית אימתנית

חשש: הר געש בנאפולי ישבית את התעופה האירופאית

חוקרים מזהירים כי הר הגעש האימתני קאמפי פלגריי שהתפרץ בפעם האחרונה במאה החמש עשרה, עשוי להתפרץ שוב בקרוב ולגרום לשיתוק המערך האווירי באירופה (מעניין, בעולם)

מישאל לוי | כיכר השבת |
הר געש (צילום: שאטרסטוק)

הר געש עלול לשתק המרחב האווירי של אירופה? חוקרים טוענים כי התפרצות חדשה של הר הגעש קאמפי פלגריי בנאפולי עלולה להתרחש בכל יום, כשעל פי התחזית האימתנית, הפעם הוא עלול לשתק את המרחב האווירי באירופה למשך כשבוע ולגרום לנזקים כבדים.

הפעם האחרונה בה התפרצה לבה מההר בתרגום שמו מאיטלקית הוא "שדות בוערים", אירעה במאה החמש עשרה. באותה התפרצות, על פי המחקרים, ערפל שחור וכבד הורגש בשמיים למשך כשבוע.

התפרצות של הר געש שנקלטה במצלמות (ЮтубТВ / יוטיוב)

אחד החוקרים שמנסים לחזות מתי תהיה ההתפרצות הבאה של ההר, הוא ד"ר סטפנו קרלינו. הוא טוען כעת כי בקרוב עשויה להיווצר בהר התפרצות געשית שדומה לזו שהייתה בעבר. באם אכן תתרחש התפרצות כזו, הרי שהיא עשויה לפגוע במסלולי תעופה רבים למדינות שונות באירופה, שכן השמיים יהיו בלתי אפשריים לטיסה בשל כמויות האפר והעשן.

במקביל לשיתוק השמיים באירופה, קרלינו מזהיר כי להתפרצות עלולות להיות גם השלכות קשות על האקלים הגלובלי. חוקר נוסף אמר כי גם אם התפרצות עצומה של ההר נראית פחות סבירה, די בהתפרצות קטנה בלבד בכדי לפגוע בכל אזור נאפולי ובמערך התעופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר