הנשיא האמריקני זועם על מותו של הסטודנט שנכלא בצפון קוריאה

טראמפ אמר כי מותו של הצעיר שנכלא בצפון קוריאה הוא "חרפה מוחלטת", וכי היה על המדינה הקומוניסטית להחזירו מזמן לביתו. המקרה גרם ביממה האחרונה לזעם רב בארה"ב על הקוריאנים (חדשות, בעולם)

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הערב (שלישי) למותו של אוטו וורמבייר, האזרח האמריקני שהוחזר לפני שישה ימים מהכלא בצפון קוריאה. טראמפ אמר כי: "מה שקרה עם אוטו זו חרפה מוחלטת, אסור שדבר כזה יקרה".

טראמפ הוסיף ואמר: "אם היו מביאים אותו מוקדם יותר הביתה, התוצאות היו שונות, היו צריכים להחזיר אותו עוד באותו היום. דיברתי עם משפחתו, זו משפחה נהדרת. זה מדהים מה שהם היו צריכים לעבור. היו צריכים להביא אותו הביתה מזמן".

הנשיא התייחס גם לתנאי הכליאה של אוטו, שככל הנראה הביאו למותו ואמר: "הוא נאלץ להתמודד עם תנאים קשים. דברים רעים מתרחשים במשטר האכזרי של צפון קוריאה, אבל לפחות הוא מת בבית עם הוריו".בארה"ב סבורים כי הצעיר האמריקני בן ה-22 חווה התעללות קשה בכלא בצפון קוריאה, התעללות שגרמה לו ככל הנראה לנזק מוחי שכתוצאה ממנו מת.

אוטו וורמבייר היה סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה ובטיול שערך לסין גילה חברה נסיעות מקומית המארגנת טיולים לצפון קוריאה. הוא החליט להצטרף לטיול וכעבור שישה ימים כשהיה בדרכו בחזרה לסין נעצר בשדה התעופה באשמת גניבת כרזת תעמולה מהמלון שבו שהה, הוא נידון ל-15 שנות עבודות פרך.

לפני שישה ימים שוחרר הצעיר במפתיע מהכלא בצפון קוריאה, מאחר וחלה הידרדרות במצבו הבריאותי, הקוריאנים העדיפו ככל הנראה להחזירו בעודו בחיים, ולא כגופה. הצעיר הובא לבית החולים שם קבעו הרופאים כי הוא סובל מפגיעה מוחית קשה מסיבה שאינה ברורה, כשהערכה היא שעבר עינויים קשים ולפני יומיים כאמור מת מפצעיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר