פרסום ראשון

צלבי קרס רוססו על ארון הקודש בבית הכנסת של לעלוב

פשע שנאה: אלמונים פרצו לבית המדרש של חסידי לעלוב בירושלים, ריססו צלבי קרס על ארון הקודש וניסו להצית את ארון הספרים. המשטרה פתחה בחקירה • "הלם וחרדה בקרב החסידים" (חרדים)

ישי כהן וישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ז בסיון תשע"ז | 21.06.17
ארון הקודש המחולל (צילום: באדיבות המצלם )

פשע שנאה: חסידי לעלוב בשכונת מקור ברוך בירושלים הזדעזעו כשגילו הבוקר (רביעי) עם הגעתם לבית המדרש הסמוך לבית האדמו"ר בשכונת מקור ברוך שבירושלים, וגילו כי אלמונים פרצו למקום וריססו צלבי קרס על ארון הקודש.

כמו כן, האלמונים ניסו להצית את ארון הספרים, הצליחו להזיק אך לא עלה בידם להצית את הארון כולו.

המשטרה הוזעקה למקום, איתרה כתובות של צלבי קרס במקומות נוספים בשכונה וניידת זיהוי פלילי תנסה לאסוף ראיות שיביאו למעצר החשודים.

בקרב מתפללי בית הכנסת של 'לעלוב-ניקלשבורג' משוכנעים כי מדובר בפשע שנאה, שכן הפורצים לא ניסו לגנוב ספרי קודש ורכוש נוסף אלא הגיעו להזיק ולפגוע עם סמלים נאציים.

ספרים שרופים בארון הקודש, לאחר ניסיון ההצתה (צילום: באדיבות המצלם)

"אנחנו מזועזעים", סיפרו המתפללים בשיחה עם "כיכר השבת": "מי רצה לפגוע כך בקודשי ישראל ולחלל בית מקדש מעט. אי אפשר להאמין שבמדינה היהודית בשנת 2017 יחזרו מראות ממזרח אירופה של חילול בית כנסת תוך שימוש בסמלים נאציים, השם ירחם".

מתפלל נוסף מספר, כי "המעשה הנורא גרם לתחושות של הלם וחרדה בקרב כלל החסידים. מי שהיום פוגע בבית כנסת, מחר עלול לפגוע פיזית באנשים חרדים. חייבים לעצור את הפורעים".

לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" נמסר מהמשטרה: "לפני זמן קצר דווח למשטרה על ידי מתפלל שהגיע לבית כנסת "לעלוב" ברח' כפר נחום בנחלאות בו אותרו 4 צלבי קרס על הקירות וכן נעשה ניסיון להצית 3 ספרים. שוטרים שהגיעו למקום יחד עם שוטרי הזיהוי הפלילי החלו באיסוף ממצאים ופתחו בחקירה"

"סריקות שביצעה המשטרה באזור הובילו לאיתור שני מקומות נוספים בהם רוססו צלבי הקרס , על גבי כניסות לבנייני מגורים באותה שכונה. מבדיקת שוטרי היחידה לזיהוי פלילי עולה כי עפ"י החשד מדובר בדפוס זהה של כתובות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר