צלבי הקרס בביהכנ"ס

זעזוע מחילול הקודש בלעלוב: "פשע שנאה; אסור לשתוק"

פשע השנאה בבית המדרש לעלוב שדווח לראשונה ב'כיכר השבת' מעורר סערה • הראשל"צ: "להעניש את המעורבים בחומרה". דרעי: "זה פשע שנאה". ברקת: "אלימות שיש למנוע" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

פשע שנאה: ברבנות הראשית ובמערכת הפוליטית מגיבים לצלבי הקרס שרוססו הבוקר (רביעי) על ארון הקודש בבית המדרש של חסידי לעלוב בירושלים, ובמקומות נוספים בשכונה, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת".

הראשון לציון והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף התייחס לפשע שנאה ואמר: "אין זו הפעם הראשונה שבתי כנסת מחוללים בבזיון נורא, אני קורא לגורמי האכיפה, לאתר את המעורבים ולהענישם במלא חומרת הדין".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו הביע זעזוע עמוק מחילול בית הכנסת, ומסר כי "לא שייך לקבל או להכיל אירועים חמורים כאלו, אני פונה לגורמי האכיפה להפעיל את הכלים העומדים לרשותם ולמצות את הדין עם מחללי בית הכנסת".

לדברי הרב : "לא יתכן שמתפללים יגיעו אל בית הכנסת השוכן בטבורה של עיר הקודש ויגלו מראות קשים כאלו".

הרב הראשי הוסיף ופנה לאנשי דתות שונים, שיוציאו אף הם הודעת גינוי ומחאה על חילול השם שנגרם ע"י חילול בית הכנסת הבוקר.

הדיווח הראשון ב"כיכר השבת", הבוקר

פרסום ראשון: צלבי קרס רוססו על ארון הקודש בבית הכנסת של לעלוב

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר: "נחרדתי לשמוע על מעשי הונדליזם המזעזעים שהתבצעו בבית המדרש של חסידי לעלוב בירושלים. זו פגיעה קשה בלב כולנו. קשה להאמין שפשע שנאה חמור כזה כנגד יהודים מאמינים מתחולל בלב מדינת ישראל".

דרעי הוסיף כי: "אסור לעבור על כך לסדר היום. אשוחח על כך עם גורמי האכיפה כדי לוודא שנעשים כל המאמצים שהפורעים ייתפסו וייענשו בכל חומרת הדין".

יו"ר 'יהדות התורה' שר הבריאות יעקב ליצמן הגיב: "אני מזועזע מהפגיעה החמורה בכבודה של מקום קדוש בבית הכנסת לעלוב בירושלים. זהו מעשה נורא שיש לגנות בכל תוקף. על המשטרה להביא את האשמים לדין ולענישה חמורה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת התייחס ואמר: "מגנה את הפגיעה בבית הכנסת בירושלים ואומר כי זו אלימות שיש להתנער ממנה ולמנוע את קיומה".

שר הדתות דוד אזולאי הגיב: "השחתת ביהמ"ד הינו מעשה חמור ביותר. יש להוקיע את אותו קומץ אלים אשר פוגע בקודש ישראל. אני קורא למשטרת ישראל וגורמי האכיפה לאתר את האחראים ולנקוט כנגדם ביד קשה".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס אמר: "זה מזכיר תקופות אפילות כאשר שונאי ישראל היו בראש וראשונה מכלים את חמתם בבתי כנסיות ובספרי הקודש. אני מקוה שיצליחו לגדוע את ידם של פשעים אלה".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "מצער לשמוע דבר שכזה. אני בטוח שמשטרת ירושלים תחקור את העניין לעומקו, ותניח את ידיה על אותם פושעים שביצעו מעשה נפשע שכזה".

לדבריו: "כולנו צריכים להזדעזע ולהביע מחאה נמרצת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר