מוסקבה התורנית חוגגת

בן ה-13 נבחר ל'חתן המשניות' של אירופה

מאות תלמידי החינוך התורני באירופה השתתפו בסיום המשניות והמבחן הפומבי המסורתי שהתקיים השנה בציריך: "הוכחת כי גם לאחר 70 שנות ניתוק תורת הנצח לא תשכח" (חרדים)

הטקס המרגש (צילומים: אלכסנדר לאער)

מאות ילדים, תלמידי מוסדות התורה ממרבית מדינות אירופה, השתתפו בסיום המשניות ומבחן פומבי המסורתי שהתקיים השנה בציריך שבשווייץ.

במעמד המרשים נטלו חלק רבני ציריך בראשות גאב"ד 'קהל עדת ישורון' הרב חיים משה הלוי ומייסד מפעל המשניות האירופאי הרב חיים יצחק לעהרר. בסיום המעמד הוכרז הזוכה הגדול, 'חתן המשניות של אירופה', לשנת תשע״ז: הנער שלמה ירושלימסקי, תלמיד חיידר 'ראשית חכמה' של הקהילה התורנית במוסקבה שבנשיאות רב ואב"ד מוסקבה ונשיא 'ועידת רבני אירופה' הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

מפעל המשניות האירופי נוסד לפני עשרות שנים על ידי הרב לעהרר. במהלך השנה לומדים מאות ילדים ממוסדות התורה ברחבי אירופה אלפי משניות, כשבסיום השנה מתקיים טקס מסורתי של סיום המשניות ומבחן פומבי, במהלכו נבחנים הילדים על כל המשניות שלמדו, כשבסיום מוכרז חתן המשניות של אירופה שצבר את מרבית הנקודות.

מידי שנה מארחת קהילה יהודית באירופה את הטקס המיוחד, ומאות תלמידים מתארחים במשך כמה ימים בקהילה. במהלך הימים הללו נבחנים התלמידים וזוכים לפעילויות חינוכיות מגוונות. בשנים האחרונות משתתפים גם תלמידים ממדינות חבר העמים, בהם: רוסיה, ובית הספר 'בית אהרון' שע"י מוסדות 'יד ישראל' – קרלין סטולין' שבפינסק בבלארוס בראשות הרב משה פימה.

בעת המבחן

חתן המשניות של אירופה התלמיד שלמה ירושלימסקי (13) יליד מוסקבה, הינו תלמיד מצטיין בחיידר 'ראשית חכמה' שבמוסקבה שבניהולו של בצלאל מאנדעל. ירושלימסקי, נצר למשפחת מרן הגאון רבי יחזקאל אברמסקי זצ"ל, נבחן על ידי צוות בוחנים שהגיעו מישראל על 600 משניות ובהם: כל סדר מועד, ברכות, פאה, בבא קמא, בבא בתרא, סנהדרין ומכות, וזכה כאמור במקום הראשון.

במפגש שקיים עם הוריו והנהלת החיידר, אמר הגר"פ גולדשמידט לחתן הנרגש: "אתה אות ומופת לחינוך הטהור, לקהילה היהודית במוסקבה, ולרוסיה בכלל. הוכחת לעולם כולו כי גם לאחר 70 שנות ניתוק תורת הנצח לא תשכח מפי זרעו". הרב שיבח את הנהלת החיידר שלמרות הקשיים הרבים מצליחה לחנך את דור העתיד ומביאה את התלמידים למצויינות בלימוד התורה ובדרך ארץ למופת".

שלמה ירושלימסקי הנרגש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר