"ספין אחד גדול"

הרופאים דחו את הצעת הגישור עד הבג"ץ

במכתב נזעם הודיעו הרופאים כי הם דוחים את הצעת הגישור וממתינים להחלטת בג"צ בנושא. יו"ר ארגון מגן לחולה, הרב בנימין פישר יגיב היום לכיכר השבת על הפרשייה (בריאות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
הרופאים באוהל המחאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במכתב נזעם למשרד הבריאות הודיעו הרופאים כי הם דוחים את האפשרות לגישור בסוגיה הבוערת בשל מה שהם מכנים "ספין אחד גדול".

"בעקבות כל האירועים האלה אין כל טעם בהמשך מגעים ישירים - אתם דוחים את ההצעות שהרופאים מציעים, לא מקדמים הצעות שהרופאים מסכימים להן, אינכם מציעים הצעות ממשיות לפתרון ובנוסף כל המגעים בינינו מודלפים לתקשורת באופן מסולף ב'ספין' אחד גדול", מלינים הרופאים.

"אין במגעים אלו שום דבר שיכול לקדם או לתרום לפתרון כלשהו אשר על כן מכאן ואילך כל הצעה לגישור או כל פתרון אפשרי אחר צריך שייעשה בחסות בג"ץ", הם מודיעים. כידוע, צפוי להיות דיון בבג"צ בנושא בעוד כשבוע.

המשבר בהדסה מעורר תגובות רבות בקרב מערכת הבריאות והעוסקים בה, אחת הדמויות המוכרות בתחום הכוונת חולים, הרב בנימין פישר צפוי היום בצהריים (ד') להגיב לראשונה ב'כיכר השבת' לפרשיה הסוערת.

"אני הקפדתי בכל כוחי מהיום הראשון של המשבר לעמוד מן הצד ולא להתערב ושמרתי על שתיקה ומרחק מכל הסיפור.
לאור מה שמתחש בימים האחרונים ובעיקר בשעות האחרונות החלטתי לשבור שתיקה ולחרוג ממנהגי שלא להתערב במשברים ובראיון חריג, נדיר ובלעדי ל'כיכר השבת' אשבור את שתיקתי", מסר הרב פישר.

בינתיים, גם הורי הילדים החולים מגיבים לטענות שהועלו כנגד הרופאים בדבר הניסיון להעביר את המחלקה כולה לבית החולים שערי צדק.

"בימים אלו אנו עדים למתקפה חסרת רסן של גורמים במשרד הבריאות נגד הרופאים האונקולוגים, שבעקבות ההתנהלות הדורסנית והאלימה של פרופ' רוטשטיין הם העזו לבדוק אופציות נוספות ולהציל את הילדים החולים "מצפורני הזאב" ואף לא קיבלו אישור על כך מפטרונו של רוטשטיין, שר הבריאות ליצמן", תוקפים ההורים מקבוצת "הילדים של מיקי וינטראוב".

"המתקפות המתוזמנות נגד הרופאים האונקולוגים, מצד משרד הבריאות ומשרדי היח"צ של הדסה ע"כ, מוכיחים שוב ושוב את הטענה שלנו ההורים. אין אפשרות לייצר שיח בוגר ואחראי עם המעורבים במשרד הבריאות, המשתמשים במפגשים עם ההורים והרופאים כעלה תאנה בניגוח התקשורתי ולא כניסיון אמיתי למצוא פתרון", הם מלינים.

"אופן ניהול המשבר של השר ליצמן, מעלה תהיות על כשירותו כשליח ציבור, המסוגל לנתק את האגו ולשבת לדון עם הרופאים בכובעו כשר בריאות ולא כאחרוני תגרני השוק המשתלח ברופאים האונקולוגים בגלל שהם לא מוכנים להיות שותפיו לחיסול ילדים החולים כפתרון כלכלי להדסה", כותבים ההורים ודורשים כי ראש הממשלה נתניהו יתערב בנושא.

"לא יתכן שמשרד כל כך חשוב מופקר בידיו של אדם כה אגוצנטרי, המרוכז רק בראייה צרה המושפעת מתככנות", הם מבקרים בחריפות עזה.

לדבריהם, "הרופאים מתחננים לגישור, עד היום משרד הבריאות יצר איתם קשר דרך הודעות מניפולטיביות וספין יומי לתקשורת, אנחנו ההורים מבקשים ומתחננים שיהיה מישהו בוגר במשרדי הממשלה שיהיה מוכן לבצע את ההליך הזה".

"הרופאים מרגישים שהם נלחמים עבור ילדי ירושלים את המלחמה האחרונה שלהם בסרטן, הם היו מוכנים לאבד מקום עבודה, תקציבי מחקר ויוקרה בשביל הילדים שלנו, אסור שהם ירימו ידיים בגלל מניפולציות שיקריות, אנחנו צריכים אותם, היום אין מחלקה אונקולוגית בירושלים. "הפלסטרים משיבא" שרוטשטיין הביא, כבר אמרו מספר פעמים שהם לא יודעים להתמודד עם הרבה מסוגי הסרטן ולכן הם עצמם מפנים לבתי חולים אחרים", כותבים ההורים הנואשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר