ממתק לשבת

פרשת קרח • וורט מיוחד מאת הרב נחמיה וילהלם

מידי שבוע, הרב נחמיה וילהלם, שליח חב"ד בעיר בנגקוק, תאילנד, מגיש וורט על הפרשה בלשון קלה ומרתקת, שתוכלו להעביר בעצמכם בשולחן השבת. צפו (פרשת שבוע, יהדות)

(צילום: באדיבות בית חב"ד בנגקוק)

הרבי מליובאוויטש היה עורך בשבתות מיוחדות ובחגים התוועדות שבה היה מדבר דברי תורה וחסידות, הגות ומחשבה אקטואלית עם הפסקות לשירה ואמירת לחיים.'.

בשנת ה'תשל"ה (1975) חל ט' בכסלו בשבת. יום זה הוא יום ההולדת ויום ההילולא של הרבי השני של חב"ד. היה זה טבעי וברור לכל החסידים שבשבת זו בוודאי תתקיים התוועדות. אך כולם הופתעו לשמוע שהשבת הרבי לא יערוך התוועדות, רק מאוחר יותר התבררה הסיבה, באחד ממוסדות החינוך בשכונה למד נער בעל מראה חיצוני חריג, ובכיתתו היו כמה נערים שהתגרו בו בשל כך. אמו כתבה לרבי את כל המתרחש עם בנה, והרבי ביקש ממזכירו הרב חודוקוב לטפל באופן אישי במאורע ולדאוג לתחושתו הטובה של הנער.

באותה שבת התקיימה חגיגת בר המצווה של הנער באחד מבתי הכנסת בשכונתו של הרבי. בסיום התפילה ישבו המתפללים לחגוג ולשמוח עם אותו נער חריג, אך הם רצו לעשות זאת במהירות כדי להספיק ולהשתתף בהתוועדות עם הרבי.

רגעים ספורים לפני שהם סיימו את החגיגה הגיע אחד החסידים והודיע שהיום לא תיערך התוועדות עם הרבי! כך המשיכו המסובים לחגוג עם הנער בנחת עוד כמה שעות והדבר גרם לו עונג רב.

לאחר מכן הסביר הרבי למזכירו מדוע הוא לא התוועד באותה שבת:
כדי שהנער לא יתאכזב מכך שחגגו לו את בר המצווה במהירות.

הרבי וויתר על התוועדות עם החסידים ביום מיוחד זה כדי לשמח את לבו של נער חריג אחד.

בפרשתנו אנחנו קוראים על קורח שמגיע ומערער על מנהיגותם של משה ואהרן ואומר "כל העדה כולם קדושים.. ומדוע תתנשאו..", למה שמשה יהיה המנהיג ואחיו אהרון יהיה הכהן הגדול? בהמשך הפרשה הקב"ה אומר למשה, שיניח באוהל מועד מטה עבור כל אחד מהשבטים ויכתוב עליו את שם השבט ועל מטה שבט לוי יכתוב את שם אהרון וכך יוכיח הקב"ה לכל עם ישראל במי הוא בוחר לכהונה הגדולה, למחרת ראו כולם שמטה אהרון פרח וצמחו עליו שקדים וכך ידעו כולם במי בחר השם.

למה נבחרו דווקא השקדים לסמל את הבחירה האלוקית? ישנו הסבר יפה שאומר שבשקדים קיימים שני מינים: כאלו שבתחילת צמיחתם הם מרים אך לאחר-מכן הם הופכים למתוקים, ושקדים שגדלים מתוקים אך הופכים להיות מרים. יש בכך רמז למחלוקת ושלום – תחילת המחלוקת היא מתוקה כשאני מרגיש שניצחתי את זולתי, אך לאחר-מכן היא מרה. השלום, לעומת זאת, מר בתחילתו שכן קשה לוותר, אך לאחר-מכן הוא הופך להיות מתוק כשחיים ביחד באהבה.

ביום שלישי הקרוב ג' בתמוז יחול יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש, הרבי הוא סמל ודוגמא לשלום ואהבת ישראל והבאת אחדות בעם ישראל, גם כיום באמצעות קרוב ל5000 שלוחים של הרבי ברחבי העולם, הוא ממשיך להשפיע על העולם להוסיף במצוות ומעשים טובים ולחזק את האחדות בעם ישראל, זהו יום מיוחד שבו כל אחד מאיתנו יכול לקחת על עצמו עוד מצווה אחת, עוד מעשה טוב אחד, שיקרב ויאחד בין עם ישראל ויחבר את עם ישראל לקב"ה.

יהי רצון שבזכות ההוספה של כל אחד מאיתנו במצוות ובמעשים טובים נזכה לראות את עם ישראל מאוחד בארץ ישראל בגאולה שלימה שתבוא בקרוב ממש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר