מילציות איראניות לא יתקרבו לגבול ירדן-סוריה

ארה"ב, רוסיה וירדן הגיעו להסכמה כי מיליציות איראניות לא יפעלו באזור הגבול שלה עם סוריה. הירדנים מבקשים בכך להתרחק מהלחימה, והאש תינצר באזור (העולם הערבי)

מיליציות חמות, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

העיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון מדווח הבוקר (חמישי) כי ארצות הברית, רוסיה וירדן הגיעו להסכמה על הקמת אזור בטוח באזור העיר דרעא בסוריה ופרבריה, באזור המסוכם לא יפעלו מילציות חמושות שאינן מכוחות המשטר הסורי, הכוונה לכוחות מחיזבאללה או מיליציות הנתמכות בידי איראן.

עומק השטח המפורז מאותן מיליציות יהיה 30 ק"מ מגבול ירדן. עוד הוחלט כי תחול הפסקת אש בין המשטר הסורי לבין פלגי המורדים, יוכנס סיוע הומניטרי, ויחוזרו הפליטים מירדן.

ההסכמה האחרונה הוחלטה בשבוע שעבר, והיא באה בתום הידברות ארוכה בשבועות האחרונים בין המדינות.

במקביל לרגיעה היחסית בגבול עם ירדן עיני העולם בכלל וארה"ב והקואליציה בראשותה נשואות לעיר א-רקה שבסוריה הנחשבת לאחד ממחוזות דאעש שם מתנהלת לחימה עיקשת נגד הארגון.

בלחימה נוטלים חלק כמעט כל הכוחות הפועלים בסוריה, אך אפשר ולאחר הכרעת העימות שם, לכאן או לכאן, מוקד הלחימה האמריקאי יופנה כלפי הנשיא אסד והמשטר האיראני המשיגים אט-אט שליטה משמעותית במדינה המדממת.

גורמים בכירים בבית הלבן הפעילו לחץ על הפנטגון לאשר פעולות משמעותיות בעקבות התקדמות הכוחות הסורים לכיוון המדבר במזרח סוריה, האמריקאים מבקשים שאותם כוחות לא יפריעו לצבא האמריקאי לקטוע את רצף השליטה של דאעש לאורך נהר הפרת.

בנוסף יו"ר המטות המשולבים בארצות הברית, הגנרל ג'וזף דנפורד, אמר השבוע כי : "הכרעת דאעש בא-רקה ובמוסול שבעירק לא תהווה בהכרח את סיום הלחימה.

גורמי מודיעין טוענים כי בדאעש הבינו שהם לקראת מפלה במעוזים הגדולים והחלו לבסס אחיזה במקומות נוספים והעבירו לשם מפקדות ומצבורי נשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר