למעט מה שנפסל

המשטרה תשיב ל'ידיעות ספרים' את החומר שנלקח

בית המשפט קבע הבוקר כי המשטרה תשיב לידי הוצאת הספרים את כל החומרים שנלקחו ממנה בפשיטה למעט שני פרקים בספרו של אולמרט שנפסלו על ידי הצנזורה (חדשות)

אולמרט בחופשה, אילוסטרציה (צילום: אבי דישי פלאש 90 )

המשטרה תשיב לידי הוצאת הספרים 'ידיעות אחרונות' את כל החומרים שנלקחו ממשרדי ההוצאה במסגרת החקירה הנערכת נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בחשד כי הבריח חומרים מסווגים מתאו בבית הכלא.

המשטרה תשאיר לפי שעה בידיה שני פרקים שלגביהם נערכת הבדיקה על הוצאת חומר סודי ונפסלו לפרסום על ידי הצנזורה.

על החזרת החומרים קבע הבוקר בית המשפט השלום בפתח תקווה, במענה לבקשת "ידיעות ספרים".

בפסיקת בית המשפט נאמר: "עד ל-29 ביוני בשעה 17:00 תשיב היחידה החוקרת (יאחב"ל) למבקשת את כל החומרים (ספרים ומדיה מגנטית) למעט אותם שני פרקים בספר המתייחסים לבדיקה שמתבצעת ונפסלו על-ידי הצנזורה, וכן כל חומר אחר שנמצא כי אין בו כל התייחסות לנושא הבדיקה".

בדיון היום בבית המשפט התברר כי בחיפוש הראשון שערכה המשטרה במשרדי 'ידיעות ספרים' היא הוציאה 11 אלף תכתובות דואר אלקטרוני אולם לטענת המשטרה בדיסק עליו הועתקו תכתובת המייל התגלתה תקלה ועל כן המשטרה ערכה פשיטה נוספת ובה נלקחו רק 30 תכתובות דואר אלקטרוני.

השופט הזכיר את בקשתם של עורכי הדין מטעם "ידיעות ספרים", לכך שכותבי ספרים עתידיים בנושאים דומים יחששו מלקדם פרסומים של ספרים הנסמכים על רקע ביטחוני, ואמר: "מחופש הביטוי נגזר חופש העיתונות הנמצא בנשמת אפה של הדמוקרטיה, העיתונות, ובכלל זה נכלל גם ספר העתיד להתפרסם בתחום הציבורי-ביטחוני, אמורה לתפקד כזרועו הארוכה של הציבור על מנת לאפשר שיח חופשי והחלפת דעות חופשית בחברה דמוקרטית. באופן דומה יש להתייחס גם לחשש מאפקט מצנן של מסירת אינפורמציה בעתיד וזאת על מנת להגן על אותה תקשורת חופשית בין כותבי הספר למוציא לאור בכדי לשמר ולקדם את התוצר הסופי שעתיד להגיע לציבור הרחב - הקוראים - שכן בזמן שעולמו של אדם חשוך בעדו, קורא בספר ורואה עולם אחר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר