קרב רב ברחובות

רחמים מלול: "רב ספרדי יסלול את הדרך לשביל הזהב"

ראש עיריית רחובות רחמים מלול מתייחס לסערה על ההחלטה למנות שני רבנים וטוען כי "הפסיקה הספרדית הינם ליברליים ומתונים, והן סוללות את שביל הזהב לחיים מושתפים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
רחמים מלול (צילום: Hadas Parush/Flash 90)

ראש עיריית רחובות רחמים מלול מתייחס לסערה הגדולה סביב החלטת מועצת העיר להוסיף תקן לרב שני לעיר רחובות, אחד ספרדי ואחד אשכנזי, החלטה שגררה גל מחאות בקרב תושבי העיר.

במכתב ששיגר מלול כתשובה לטענות שהופנו אליו בנושא, כתב ראש העיר: "העיר רחובות מונה כיום כ-150 אלף נפש, צורכי העיר לכלל התושבים גדלו והתרחבו ובתוכם גם שירותי הדת לכלל הקהילות".

לדבריו: "בעיר רחובות מגוון האוכלוסייה רחב מאוד, הכולל בתוכו עדות ודעות שונות. מירקם היחסים בין המחנות השונים עדים ושברירי, ועל כן אנו מצווים לשמרו ולשומרו מכל משמר".

מלול ממשיך ומפרט את הצורך בשני רבנים: "מסורת ומורשת הפסיקה ההלכתית הספרדית, וכן כללי אורחות חיים, הן בדורות הקודמים והן בימינו אלה הינם ליברליים ומתונים, והן סוללות את שביל הזהב לחיים משותפים ראויים ללא הקצה בין הקהילות".

"על כן אני סבור", קובע ראש עיריית רחובות, "וכך סברו בצדק רוב חברי מועצת העיר, כי מן הראוי להמליץ על בחירת רב שני, ספרדי, אשר יוביל ויסלול את הדרך לאותו שביל זהב כאמור".

מלול מציין כי עלות רב עיר נוספת לעיר היא כ-370 אלף שקל בשנה. 70% מהעלות של הרב.

רחמים מלול מגיב לטענות נגדו

כזכור, כפי שדווח לראשונה ב"כיכר השבת", מלחמה פנים ספרדית בתוך העיר, בתוספת מאבק של תושבי העיר למנות רב עיר אחד "בשל בעיות תקציב", הם הגורמים לעיכוב הבחירות.

בתכנון המקורי היה אמור רב העיר הגאון שמחה הכהן קוק לפרוש מתפקידו לטובת אחיינו הגאון רבי בן ציון הכהן קוק ראש בית הוראה הכללי זאת לצד בחירת רב ספרדי.

כעת, מאחר ועולה חשש שבשל לחצים שמופעלים על ראש העיר רחמים מלול, לחצים הכוללים אף הפגנות, הוא צפוי לחזור בו מההחלטה למנות שני רבני עיר, ובמצב כזה עלול להיבחר רב ספרדי במקומו של הרב קוק - ולכך הקהילות והסיעות האשכנזיות בעיר לא מוכנות.

גם בתוך הקהילה הספרדית ישנה מחלוקת עזה. מהצד האחד ש"ס וראש העיר תומכים ברב גדעון בן משה, אך הקהילה התימנית - לה יש נציג בעירייה ואת תפקיד יו"ר המועצה הדתית - דורשת רב מהעדה לתפקיד, לדבריהם הם מונים כארבעים אחוז מתושבי העיר.

יצוין כי יושב ראש 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד הצטרף גם הוא למחאת תושבי העיר ויצא נגד החלטת מועצת העיר. בשיחה עם המקומון 'ערים' ואמר: "לי לא חשוב באמת אם זה רב ספרדי או אשכנזי, אלא העניין שבשביל מה צריך שני רבנים?".

לפיד נימק את התנגדותו ואמר: "עיר לא צריכה לשאת ולשלם על שני רבנים, מספיק רב אחד מה גם שרב זו לא רק משכורת. מספיק רב אחד בעיר ולא משנה מאיזו עדה הוא. מה גם שרב זו לא רק משכורת של בן אדם אחד, זו מערכת שלמה, מערכת יקרה ומערכת לא נחוצה".

יאיר לפיד תקף את הדיל בין המפלגות החרדיות לראש העיר רחמים מלול: "הרי ברור שנבחר רב נוסף מתוך מגעים קואליציוניים ופוליטיקה פנימית של העירייה. זה לא נכון לעשות את זה".

לפיד הדגיש: "זו לא מחאה נגד הדת, חס וחלילה. יש עתיד יש בה חילוניים ודתיים. אבל זה בזבוז כספי ציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר