לקראת משבר נוסף

ש"ס ויהדות התורה: נגיש את הצעת חוק השבת

הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה החליטו לקדם את הצעת חוק השבת - חוק עוקף בג"ץ - שיאסור את פתיחת המרכולים בשבתות וזאת בשל "גרירת הרגליים" של היועהמ"ש (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

השר יעקב ליצמן וחברי הכנסת משה גפני ויואב בן צור הודיעו בצהריים (חמישי) כי החליטו לקדם את 'חוק השבת' לסגירת המרכולים בשבת וזה בשל מה שהם מגדירים 'גרירת רגליים' של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט.

בהודעה משותפת של השלושה נאמר: "בעקבות העובדה כי היועץ המשפטי לממשלה גורר רגליים בנושא הדיון הנוסף שביקשו בעלי המרכולות בתל אביב, ולא נותן גיבוי לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לדיון הנוסף, אנו מתכוונים בימים הקרובים להביא את הצעת החוק הפרטית למניעת חילולי השבת מינואר 2014 והקואליציה תהיה מחויבת בענין הזה בהתאם להסכם הקואלציוני בשמירה על הסטטוס קוו".

השלושה הצהירו: "לא נאפשר את המשך גרירת הרגליים בעניין ונדרוש טיפול מיידי בנושא החשוב".

בן דהן מותח ביקורת על התנהלות החרדים, אתמול

יצוין כי מדובר בחוק עוקף בג"צ, שכן החרידם מבקשים שיחול גם על העיר תל אביב, ולכן אנו עומדים ערב משבר קואליציוני שכן יו"ר 'כולנו' משה כחלון ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן צפויים להתנגד להצעת החוק.

כזכור, אתמול מתח ביקורת סגן השר אלי בן דהן בראיון ל"כיכר השבת" ואמר: "יום לאחר החלטת בג"ץ התכנסה ישיבה של ראשי המפלגות הדתיות, דרעי, ליצמן וגפני, השר בנט שלח אותי.אני חושב שזו טעות. אסור להמתין. צריך לקדם את הצעת החוק. אני יודע שבאותה ישיבה סיכמנו על עקרונות, למה לא התקדמנו מאז?".

לדבריו: "אני רוצה להזכיר לכולם, בעוד חודש המושב הזה מסתיים. מה שלא נספיק בחודש הזה, זה אומר שזה ידחה למושב הבא בעוד חמישה חודשים, בחודש חשוון, חייבים לקדם את העניין כמה שיותר מהר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר