סערה בבני ברק

בגלל ההקצאות: הרב דניאל זר עתר נגד אלי דדון וחנוך זייברט

עתירה שהוגשה לבית המשפט בשם מוסדות "אור דוד" בבני ברק של הגאון רבי דניאל זר טוענת לחשדות לשחיתות - לכאורה - בעירייה בעקבות ההקצאות האחרונות (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב דניאל זר (באדיבות המצלם)

"חשד ממשי וכבד לשחיתות לכאורה בעיריית בני ברק", כך עולה מעתירה מנהלית וצו מניעה דחוף אשר הוגש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, ע"י עורכי הדין דוד דרור, ויובל גרינשטיין ממשרד עו"ד דרור-גרינשטיין, בשם "מוסדות אור דוד בני ברק" בנשיאות הגאון רבי דניאל זר.

צו המניעה עוסק באופן החלוקה של מקרקעי ציבור ומבני ציבור לשימושן של עמותות פרטיות במסגרת הליך הקצאות ההיסטורי שקיימה עיריית בני ברק.

משיחה של "כיכר השבת" עם עו"ד דוד דרור, עולה כי במסגרת ההליך חולקו שורה של קרקעות ומבנים, תוך ניגוד עניינים, וחשש לשחיתות לכאורה, למקורבים לבכירים בעיריית בני ברק, וזאת במקום הפעלת שיקול דעת מנהלי לטובת כלל הציבור, ובאופן אשר פגע באופן ישיר במוסדות הרב דניאל זר הפועלים בעיר.

כזכור, חשף "כיכר השבת" את הטענות שהועלו על כך שלפי הטענות והחשדות חלק מהמכרזים היו מתואמים מראש וכי נתפרו ככל-הנראה לטובת המקורבים אולם כעת מדובר בעליית מדרגה שכן הוגשה עתירה בעניין לבית המשפט.

בעתירה שהוגשה נטען כי אלי דדון, סגן ראש העיר מטעם סיעת ש"ס, וחבר בוועדה המייעצת לאיתור והקצאות, פעל להקצאת שורה של קרקעות לילדי וחתני אחיו. לצורך כך הוקמה רשת של 5 עמותות, כולן באותו יום, ובאותה שעה, אצל אותו עורך דין, ובאמצעות אותו מיופה כח, לאחר המועד החוקי להגשת בקשה להקצאה, והכל על מנת לקבל קרקע ציבורית, וזאת ללא שום פעילות ציבורית אמיתית, וללא ניהול תקין מצד רשם העמותות.

בעתירה נטען עוד כי דדון דאג לעמותות של קרובי משפחה נוספים וכן גם לעמותה שהוא עצמו הקים בה חברים שני אחייניו. לעתירה אף צורף סרטון וידאו ובו נראה אלי דדון מצביע במסגרת ישיבת מועצת העיר מס' 41, תוך כדי שראש העיר מנסה להוריד את ידו.

טענות העתירה מכוונות גם נגד גזבר העירייה, אריק אדלר, אשר אף הוא חבר ועדת ההקצאות, וחתום על פרוטוקול ישיבת ועדת ההקצאות, אשר עפ"י הנטען פעל להקצות תוך ניגוד עניינים עמוק, 800 מ"ר של משרדים לעמותה המנוהלת ע"י גיסו, אשר נמנה על אחד מחמשת מקבלי השכר הגבוה בעמותה.

העתירה מגוללת טענות קשות גם נגד ראש העיר בעצמו, חנוך זייברט, אשר עפ"י הנטען פעל להקצות קרקעות למקורבו מחסידות גור באמצעות שלוש עמותות.

גם עוזרו האישי של ראש העיר, יוסף גרליץ, זכה לקבל עבור עמותת "בצוותא" הקצאה בשטח של 800 מ"ר.

עו"ד דוד דרור הוסיף כי מאז הגשת העתירה משרדנו מקבל פניות באמצעות המייל, ובאמצעים נוספים, חומרים נוספים, וככל שיעלה בידינו לאמתם נבקש לצרפם להליך.

במסגרת חלוקת הקצאות זו, תכננה העירייה לצמצם את פעילות בית הספר לחינוך מיוחד של מוסדות הרב זר, ולאחר מיצוי כל האפשרות לפתור ההליך תוך פנייה לרבנים בכירים, לא נותר לרב מנוס אלא לפנות לביהמ"ש המחוזי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר