המשבר ב'הדסה'

שתי אחיות נוספות התפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית

לאור הטענות בדבר התנהלות המחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה, שתי אחיות נוספות החליטו היום לעזוב את תפקידן. במקביל 37 אחיות התייצבו לצדו של פרופ' וינטראוב (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
"לא דיקטטור", פרופ' וינטראוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

האם אכן המצב במחלקה ההמטו-אונקולוגית החדשה של הדסה עין כרם חיובי כפי שהציג אותו שר הבריאות יעקב ליצמן? כנראה שלא כל-כך לאור העובדה ששתי אחיות נוספות החליטו היום (חמישי) להתפטר בשל המצב העגום במחלקה, זאת לאחר שאחות ראשונה הודיעה כבר לפני כשבועיים שהיא עוזבת את המחלקה.

על פי הטענות העולות מהצוות שנותר במחלקה, האחים והאחיות מספרים על טעויות דרמטיות בטיפול בילדים שנעשות על ידי הרופאים החדשים שהגיעו למחלקה, טעויות במינוני תרופות וקבלת חולים חדשים למרות חוסר היכולת של כוח האדם הקיים במחלקה להתמודד עם חולים אלו.

בתוך כך, 37 אחים ואחיות חתמו על מכתב בו הם יוצאים נגד מכתב אחות המחלקה שפורסם הבוקר בעילום שם בעיתון "מעריב", בו תיארה אווירת פחד שחשה תחת ניהולו של פרופסור וינטראוב וטענה כי "האווירה במחלקה הייתה כמו בכת, בלי חשיבה עצמאית".

במכתב הם טוענים כי "פרופ' וינטראוב אינו מנהל כת ואנו איננו מאמיניו", וציינו כי הוא "מופת לניהול ויחסי אנוש". על מכתבה של האחות נכתב - "נדהמנו לקרוא את ההכפשות שפורסמו הבוקר ב"מעריב" על מי שהוביל אותנו ברגישות, מקצועיות ופתיחות שאין למעלה מהן". עוד הוסיפו כי "אנו מוקיעים את ההשמצה הפרועה וחסרת כל קשר למציאות ולאיכות מקום העבודה שלנו"

לדבריהם, בזכותו של פרופ' וינטראוב, "התגבש תחת האח והאחות הראשיים במחלקה, צוות מפרגן, תומך ומשתף פעולה העוסק בטיפול מסור בחולים ובני משפחותיהם, מתוך שליחות ואהבה אין סופיים לכל אדם באשר הוא".

שלומי כהן, פלאש 90

במקביל, הורי הילדים ממשיכים במאבקם כדי לנסות להביא את הצדדים לכלל פתרון יעיל שיחסוך מילדיהם את הצורך לנסוע למרכז כדי לקבל טיפול מקצועי הולם. כרגע המשא ומתן נמצא בעמדת המתנה לאור הודעת הרופאים כי הם ממתינים להחלטת בג"צ בנושא.

הורי הילדים הגיבו להתפטרות האחיות ואמרו ל'כיכר השבת' כי האשם כרגע במצב הוא משרד הבריאות והעומד בראשו, ""הספין היומי" של משרד הבריאות היום, היה להציג את פרופסור מיקי וינטראוב כדיקטטור כוחני, בעוד לכולם ידוע איך שרוטשטיין התנהג באלימות כמו פיל בחנות חרסינה בחודשים האחרונים, לצערנו מיום ליום אנו רואים עוד אנשי רפואה הסולדים מפעילות ההנהלה הפוגעת במאושפזים מתוך ידיעה ברורה על מנת לייצר הכנסות ולא להוציא מבית החולים את המטופלים בריאים, ואינם מעוניינים להיות שותפים למחדל החמור ופורשים מתפקידם בהדסה".

ההורים התייחסו גם למכתב האחיות ואמרו "תמיכת האחיות במיקי בעקבות מכתב האחות 'ששמה שמור במערכת' לא הפליאה אותנו ההורים, ברור לנו שמטרת פרסום הידיעה המגמתית הינה להשחיר את פניו של פרופסור וינטראוב שפעל במשך כל השנים האלו מתוך מסירות עצומה ותחושת שליחות עבור הילדים, וגם כרגע הוא נלחם את מלחמת הילדים, סופג השפלות והכפשות מאינשי דלא מעלי, מושחתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר