רוסיה: סבירות גבוהה שמנהיג דאעש חוסל

לאחר הדיווח בשבוע שעבר כי אפשר ואל בגדאדי חוסל, היום מודיעים הרוסים כי קיימת סבירות גבוהה שהאיש אכן נהרג • כל הפרטים על הטרוריסט שהקים את דאע"ש (העולם הערבי)

אבו בכר אל בגדדי (צילום: צילום מסך )

מוסקבה הודיעה היום (חמישי) כי קיימת סבירות גבוהה לכך שמנהיג ארגון המדינה האסלאמית (דאע"ש) אבו בכר אל בגדאדי נהרג.

בהודעת משרד החוץ הרוסי נאמר כי אל בגדאדי חוסל בתקיפה אווירית של צבא רוסיה באזור מעוז הארגון א-רקה שבסוריה בסוף חודש מאי.

בשבוע שעבר פרסמו הרוסים כי ככל הנראה חיסלו את מנהיג הארגון אך הטילו ספק בקביעה שאכן הטרוריסט מת, היום כאמור מודיעים הרוסים כי ככל הנראה הוא חוסל באותה התקפה שכוונה נגד כינוס של בכירים בארגון בו השתתפו כ-30 מפקדים ואנשי דת.

אבו בכר אל בגדאדי (45) התחיל את פעילותו במסגרת ארגון אל קאעידה ועד שנת 2013 הנהיג את השלוחה של אל-קאעידה בעיראק, אך לאחר חילוקי דעות עם מנהיג אל-קאעידה, איימן א-זוואהירי, התנתק ארגונו מאל-קאעידה והקים את דאע"ש

בשנת 2013 הכריז אל בגדאדי על הקמת ח'ליפות בשם "המדינה האסלאמית" באזורים שבשליטתו, ועל עצמו הכריז כח'ליפה שלה, אל בגדאדי איחד את אל קאעידה בשליטתו עם ארגון ג'בהת א-נוסרה תחת השם החדש "המדינה האסלאמית של עיראק והלבנט" (דאע"ש).

אל-בגדאדי נולד בעיראק ב-1971. בתחילת מלחמה עיראק בשנת 2003 החל להנהיג קבוצות אסלאמיות קיצוניות, ובהמשך מונה לכהן במועצת השורא של לוחמי הג'יהאד של ארגון אל-קאעידה בעיראק.

לאחר חיסולם של כמה ממנהיגי הארגון בשנת 2010 הוא מונה למנהיג אל-קאעידה בעיראק. אל-בגדאדי והודיע כי בכוונתו לכבוש את עיראק ולהקים בה חליפות איסלאמית על פי חוקי השריעה.

כבר אז נחשב למבוקש, וארה"ב הכריזה פרס של 10 מיליון דולר על ראשו. עם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה הרחיב את פעילות הארגון גם לסוריה כשאנשיו לוחמים לצד המורדים בשלטונו של אסד, בשנת 2013 הסתכסך כאמור עם הנהגת אל קאעידה והקים את דאע"ש כשאיחד את הכוחות עם ג'בהת א נוסרה.

בחודש נובמבר 2014 דווח שאל-בגדאדי נפצע קשה בהפצצה של מטוסי קרב אמריקאים ודיווחים מאוחרים יותר דיווחו כי הוא מחלים מאותה פציעה אך נותר משותק.

דיווח נוסף על חיסולו פורסם בתחילת שנת 2016 אך לדיווח לא היו סימוכין וכאמור היום הודיעה מוסקבה כי קיימת סבירות גבוהה שחוסל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר