בן ליוצאי צד"ל

ישראלי חצה את הגבול והסגיר עצמו לצבא לבנון

בשעות הערב זיהתה תצפית של צה"ל אדם החוצה את הגבול בין לבנון לישראל, בעקבות כך נפתחו סריקות בגליל העליון. בהמשך התברר כי הוא חדר ללבנון והסגיר את עצמו (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: מתוך ynet)

בשעות הערב (חמישי) זיהתה תצפית צה"לית אדם החוצה את הגבול בין ישראל ללבנון. מיד לאחר מכן פתחו כוחות הביטחון בסריקות באזור הגליל העליון.

יצויין, כי החצייה זוהתה על ידי תצפיות וכן לוותה באינדיקציה בגדר המערכת.

בסוכנות הידיעות הלבנונית דווח לאחר מכן, כי הגבר שחצה את הגבול הוא שאדי ביטרוס מזהר, בן 31 ממשפחה של יוצאי צבא דרום לבנון - 'צד"ל', שסייעו לישראל - וברחה לישראל בשנת 2000.

לפי הדיווח, הצעיר חדר ללבנון והסגיר עצמו לידי המודיעין המקומי. בהמשך הערב, אישר צה"ל את הדיווח הלבנוני, ופנה בנושא ליוניפי"ל - ארגון הפיקוח מטעם האו"ם באזור.

מוקדם יותר היום אמר ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי בנאום במרכז הבינתחומי בהרצליה, כי "רואים בצורה ברורה את חיזבאללה בונה תעשייה צבאית עם ידע איראני, מייצר אמצעי לחימה ומעביר אותם לדרום לבנון".

ראש אמ"ן הרצי הלוי, היום (צילום: מתוך HerzliyaConference ביוטיוב)

הוא הוסיף: "רואים את חיזבאללה מגיע לטווח של פגיעה באבן מהגבול שלנו בחסות של ארגון ירוק", כשהוא מתכוין לתיעוד שנחשף בפני מועצת הביטחון בו נראים פעילי חיזבאללה פועלים בקרבת הגבול תחת כסות של ארגון הדואג לאיכות הסביבה.

מדובר צה"ל נמסר: "זוהתה חצייה של אדם משטח ישראל ללבנון בגליל העליון. על פי המידע שקיים בידנו, האדם שחצה את גדר המערכת בצפון הוא בן למשפחת חיילי צד״ל לשעבר. החוצה הסגיר עצמו לידי צבא לבנון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר