וועדת השבת

מקלב: ראש הממשלה והשרים הבינו שמה שהיה לא יהיה

הח"כים החרדים סיכמו עם נתניהו והשרים על הקמת וועדה שתתכנס מידי שבוע ותשקול מחדש את העבודות האם יש הכרח לבצע אותן תוך חילול שבת כל מקרה לגופו. "לא נהיה חותמת גומי" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אורי לנז, פלאש 90)

בפגישתם של ראשי הסיעות החרדיות ש"ס ויהדות התורה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים ישראל כץ וחיים כץ אתמול (חמישי), הושג הישג משמעותי על ידי ביטול מרבית העבודות של חילולי השבת בשבת הקרובה כשבמה שנצרך בשל פיקוח נפש יועסקו אך ורק עובדים שאינם יהודים.

בנוסף, הוחלט על הקמת וועדה בה יהיו חברים חברי הכנסת אורי מקלב, יואב בן צור, ישראל אייכלר ומיכאל מלכיאלי שתטפל בכל נושא חילולי השבת.

ל'כיכר השבת' נודע כי הוועדה תתכנס מידי יום חמישי בכדי לעקוב מקרוב אחר העבודות הנצרכות והמאושרות לאותה שבת. הנציגים ידונו יחד עם הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה לגבי כל מקרה ומקרה לגופו ויבדקו כל בקשה לעומקה.

גורם בכיר בסיעת יהדות התורה אומר ל'כיכר השבת' כי הוועדה הוקמה לאחר דרישת חברי הכנסת החרדיים זאת לאחר שנטען על ידם כי הקביעה של הגורמים המקצועיים במשרדי הממשלה על נצרכות העבודות בשל פיקוח נפש אינם תמיד תואמים את המציאות.

"לא תמיד גורם מקצועי בתחום שלו יודע להבדיל מתי באמת חייבים לעבוד השבת ומתי אסור. ידם הייתה קלה מידי על ההדק", מסביר הגורם.

חבר הוועדה ח''כ אורי מקלב' יו''ר וועדת המדע והטכנולוגיה' אומר הבוקר ל'כיכר השבת' כי חברי הכנסת יעקבו ויפקחו יחד על כל אישור ואישור שניתן בצורה מדוקדקת, "לא נהיה חלילה חותמת גומי וננפיק אישורים אוטומטיים".

"לא יהיו התרים סיטונאיים. המושג לפיו יום השבת הפך ליום העבודה הלאומי ייפסק וכל מקרה נקודתי ייבדק באופן פרטני", מסביר מקלב ומוסיף, "הכל נעשה בהכוונת ובהתייעצות עם גדולי ישראל ועל פי הוראותיהם נפעל. מה שהיה לא יהיה עוד וראש הממשלה והשרים מבינים זאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר