הלחימה בסוריה

10 פצמ"רים זלגו לגולן הישראלי, חיל האוויר השמיד טנקים

חיל האוויר הישראלי השמיד טנקים של צבא סוריה לאחר זליגה של 10 פצמ"רים לגולן הישראלי. "לא נעבור לסדר היום על הפרת הריבונות" אמר שר הביטחון. סוריה: "התקיפה עזרה לאל קאעידה" (צבא)

בווידאו: התקיפה הישראלית (צילום: דובר צה"ל)

עשר פצצות מרגמה התפוצצו הצהריים (שבת) בשטח ישראל כחלק מזליגת הלחימה בסוריה לגולן הישראלי. בתגובה, תקף צה"ל מטרות בסוריה מהאוויר והשמיד טנקים סורים ועמדת מקלע כבד השייכים לכוחות משטר אסד.

בסרטון שפרסם צה"ל נראית פגיעה מדויקת במקלע כבד, ולאחריו בטנקים שלקחו חלק בלחימה במהלכה זלגו הפצמ"רים לצפון רמת הגולן. במקביל, צה"ל הוציא הנחייה לחקלאים ולאזרחים שלא לשהות בשטחים פתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה.

מצה"ל נמסר כי "צה"ל שאינו צד בלחימה הפנימית בסוריה, רואה בחומרה את אירועי הזליגה לשטח הארץ ולא יאפשר כל פגיעה במרקם החיים התקין בצדו הישראלי של הגבול".

גורם רשמי בצבא סוריה אמר הערב כי שני בני אדם נהרגו מתקיפות צה"ל. לדבריו: "מטוסי חיל האוויר הישראלי שיגרו כמה טילים מתוך שטח ישראל שפגעו בחניון של מבנה המחוז ובמבנה מגורים. כתוצאה מכך כמה אזרחים נגרמו ונגרמו נזקים חומריים".

הגורם האשים כי התקיפה הישראלית נועדה להעניק תמיכה לזרוע של ארגון הטרור אל קאעידה. לדבריו, המתקפה הישראלית בוצעה בשעה שהצבא הסורי בלם מתקפת ענק של ארגון הטרור בפרברי קונייטרה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר