אכזריות קשה

תחקיר חשף: מתקני העינויים הסודיים בתימן

תחקיר שפורסם בשבוע האחרון חשף את קיומם של מתקני כליאה סודיים בדרום תימן, בהם מבצעים חיילים עינויים קשים של עצירים. בין השיטות האכזריות: קשירת עצירים מעל מדורה (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

תחקיר שפרסמה בשבוע האחרון סוכנות הידיעות AP, טוען לשורת בתי סוהר סודיים שהוקמו בדרום תימן, בהם מתבצעות הפרות קשות של זכויות אדם. על פי הדיווח, בבתי הסוהר הסודיים, מבצעים חיילים אמריקנים חקירות של עצירים, כאשר חיילים מאיחוד האמירויות מבצעים התעללות קשה בעצירים.

בין השאר, נאמר בתחקיר כי מתקני הכליאה הסודיים הוקמו בבסיסים צבאיים, נמלים, ווילות פרטיות, שדה תעופה ואפילו במועדון לילה.

בעקבות הפרסום, ממשלת תימן הודיעה על הקמת וועדת חקירה שתבדוק את הטענות. הוועדה, בראשות שר המשפטים התימני, תעביר את מסקנותיה לראש ממשלת תימן עבדו דאג'ר. במקביל, גם בארה"ב קראו סנאטורים רבים לפנטגון לפתוח בחקירה סביב הנושא.

עצירים שהוחזקו באחד ממתקני הכליאה שמוקם בשדה התעופה ריאן, טוענים כי הוחזקו בעיניים מכוסות בקונטיינרים ועברו התעללות קשה על ידי החיילים מאיחוד האמירויות - זאת כאשר החיילים האמריקנים נמצאים מטרים ספורים מהם.

"הפחד השתלט על כל המקום. כמעט כולם היו חולים, השאר גוססים. כל מי שהתלונן הועבר מיד לתא העינויים", סיפר אחד העצירים. בין השאר, הם תיארו שיטת עינויים אכזרית בשם "הגריל", בה עצירים הוחזקו קשורים מעל מדורה.

משרד החוץ של איחוד האמירויות אמר כי מדובר בהאשמות שקריות לחלוטין וב"תעמולה של הקיצוניים בתימן במטרה לשבש את פעילות הקואליציה הערבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר