'יתד' במתקפה חריפה

"לפני 2000 שנה - העם היהודי לא היה שורד עם ליברמן"

"חוק הגיור", המבקש לקבוע כי בישראל יוכרו כיהודים רק מי שהתגיירו בגיורים שנעשו על פי ההלכה, מחולל סערה קואליציונית. ליברמן הודיע שיטיל וטו וחוטף ב'יתד נאמן' • "אסון לעם היהודי" (חדשות)

השר אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

'חוק הגיור', המבקש לקבוע כי בישראל יוכרו כיהודים רק מי שהתגיירו בגיורים שנעשו על פי ההלכה ולא כאלו שנתגיירו בגיורים רפורמים וקונסרבטיבים, מחולל סערה קואליציונית.

יו"ר 'ישראל ביתנו', השר אביגדור ליברמן, הודיע כי מפלגתו תתנגד לחוק, המעניק "לרבנות הראשית מונופול על הגיור בישראל". ולדבריו, הם יטילו וטו על הצעת החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה, שם יעלה היום (ראשון) החוק לדיון.

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי אמר בעקבות האיום של ליברמן כי "חוק הגיור יעבור, הוא על דעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, על דעת ראשי המפלגות ונועד לשמור על הסטטוס-קוו. השר ליברמן לא יטרפד את חוק הגיור כמו שהוא לא מטרפד חוקים של שאר השותפים הקואליציוניים".

בהודגעה מטעם מפלגתו נאמר כי "'ישראל ביתנו' מתנגדת לכך משני טעמים: קודם כל מתוך העיקרון כי אין בכוונתנו לתת יד לחוק שיעמיק את הפילוג והקרע בתוך העם היהודי. תפקיד הגיור צריך להיות שילוב וקבלה של אלו המבקשים להיות חלק מהיהדות ולא דחייה וחירחור ריב בין מדינת ישראל לבין קבוצות גדולות בעם היהודי. במדינת ישראל חיים אלפי אזרחים נאמנים אשר שירתו ומשרתים בצה"ל שהחוק הזה מאיים לנתק את שייכותם לעם היהודי.

"מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות ובציבור העולים. החוק הזה ייצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל. אנו נתנגד בתוקף להצעת החוק, שלא רק מנוגדת להיגיון, אלא גם תפגע בעלייה לארץ, תהיה בכייה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור".

בעקבות התנגדותו הצפויה, מפרסם הבוקר העיתון "יתד נאמן" מאמר מערכת חריף נגד ליברמן, בו הוא מאשים אותו כי הוא מעדיף להתעלם מההיסטוריה אודות מה ששמר על העם היהודי. "רק שמירה קפדנית על כל כללי ההלכה בנושא הגיור, כמו בכל יתר הנושאים האחרים, היא זו שבגינה העם היהודי שרד לאורך כל הדורות, למרות כל התלאות, הגלויות, הנדודים, הגזירות, הרדיפות והצרות. עמים רבים קמו וצרו על העם היהודי במשך אלפי שנים, אך לא יכלו לו".

'יתד', משתמש אף במילים קשות וכותב כי "אם לפני 2000 שנה היה קם ליברמן כזה ומכליל כיהודים את אלו שעברו 'גיור' על ידי הרפורמים או הקונסרבטיבים דאז, העם היהודי לא היה קיים היום, חלילה. העם היהודי לא היה שורד".

דבריו של ליברמן, נכתב במאמר, "הם ההיפך הגמור מהאמת". עוד כתב כי "האמירה על כך שאם גיור שיוכר יהיה רק גיור שנעשה על פי ההלכה 'ייצור אפליה קשה ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו', היא התעלמות מוחלטת מן המציאות המרה והעגומה של מה שיצרו הרפורמים והקונסרבטיבים ביהדות המזוייפת והעקומה שהחדירו, ובכך גרמו לעם היהודי לאבד מיליונים רבים של יהודים, אנשים, נשים וטף".

"העם היהודי איבד בשואת אירופה 6 מיליון יהודים. העם היהודי בארצות הברית, וגם מעט באירופה ובמדינות נוספות, איבד מיליונים רבים על ידי ההתבוללות, לה גרמו הרפורמים והקונסרבטיבים. אין ספק בכך. ההתבוללות היא האסון הגדול ביותר של העם היהודי מאז השואה", נכתב במאמר המערכת. "רק סומא לא יכיר ולא יודה בכך, ובסייעתא דשמיא בישראל כמות המתבוללים קטנה יחסית. כל זאת בשל העמידה הנחרצת והחד משמעית ומלחמת החורמה המתנהלת ללא הרף במטרה שלא להעניק דריסת רגל, אפילו הקלה והפעוטה ביותר, בשום תחום שהוא, לכתות הכופרים הללו הממיטים הרס וחורבן".

'יתד' מוסיף ומאשים את ליברמן בכך שאם המדינה תכיר בגיורים הרפורמים כשאיפתו, הרי שהדבר יביא את ההתבוללות בדלת הקדמית ותמיט אסון על המדינה ותושביה.

"האם ליברמן באמת מאמין שגיור מזוייף ומצחיק שאין לו שום משמעות ערכית ופנימית, תהפוך את אותו 'מתגייר' ליהודי כזה שמחובר לעם היהודי ולמורשתו לאורך דורות? הרי ברור שלא. ברור שה'גיור' המצחיק והמזויף הזה לא ישנה אצל אותו 'מתגייר' מאומה בהליכות חייו הגויים, ואם כך הרי שמדובר בהכנסה של אלפי אלפי גויים לכרם בית ישראל, צעד שמשמעותו פשוטה וברורה: התבוללות וחיסול העם היהודי ר"ל, במשך השנים, כאן בארץ ישראל", מתריע 'יתד'.

'יתד' מונה "אבסורד נוסף", וכותב כי "מי שייעלם עם הזמן, לאורך השנים, יהיו דווקא אלו שאינם שומרי תורה ומצוות. הם אלו שעלולים חלילה להיגרר ולהידבק במחלת ההתבוללות ולהיעלם מהעם היהודי, והם גם אלו שיאבדו את הקשר עם אדמת ארץ ישראל, ויהפכו לגויים ככל העמים.

"לליברמן, בעל השקפת העולם הימנית, יש לכאורה אינטרס עליון מובהק וכפול לשמור על כך שלא תהיה התבוללות, ש'גיור' שאיננו כהלכה לא יוכר, ושמי שמחזיק בתעודה כזו לא ירשם חלילה כיהודי. ליברמן ועמו כל הציבור החילוני, הם אלו שצריכים להתייצב בראש המתנגדים ל'גיור' רפורמי ולתמוך בכך שכל הליכי הגיור שיוכרו יהיו רק על פי ההלכה היהודית הצרופה".

לסיום נכתב כי "נכון, יתכן ופוליטית לליברמן משתלם כיום להתנגד לשמירה על הגיור הטהור ולתמוך בהליכים הפוכים. יתכן וזה יסייע לו לשמור על מעט הקולות שעוד קיבל בבחירות האחרונות, אחרי שמפלגתו התרסקה כמעט לחלוטין. אבל האם שיקול פוליטי שהוא נכון להרגע ויתכן וייעלם בעוד זמן, הינו שווה ערך לשיקול ארוך טווח של המטת חורבן לדורות על העם היהודי פה בארץ ישראל? ברור שלא. לכן אין אלא לקוות שליברמן וכל יתר ההולכים בדרך זו יתעשתו במהרה ויבינו שתמיכה, אפילו מזערית, במעשיהם של הרפורמים והקונסרבטיבים היא בבחינת אסון לעם היהודי, ויש להרחיקם כמצורעים ממחננו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר