מאבק בקיצוניים

טראמפ מתכנן פסגה ערבית ליישוב הסכסוך

נשיא ארה"ב מתכוון על פי הדיווחים בתקשורת האמריקאית לנהל פסגה ערבית כדי ליישב את הסכסוך בין מדינות המפרץ ולהמשיך במאבק נגד הקיצונים האיסלאמיים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ עם מנהיגים ערבים בסעודיה (צילום: שילה קרייגהד, הבית הלבן)

במהלך הפוך לחלוטין מקודמו שברח מהתערבות במזרח התיכון, הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שוקל לערוך פסגה בסגנון קמפ-דייויד כדי לטפל במשבר המפרץ, הנתק בין קטאר לשכנותיה וכדי לחדש את קריאתו למדינות המוסלמיות להתמודד עם "המשבר של הקיצוניות האסלאמית". כך דווח אמש (מוצאי שבת) ב"פוקס ניוז".

כאמור הנושא המרכזים בפסגה יהיה החלטת סעודיה, מצרים וחמש מדינות מוסלמיות נוספות לנתק את היחסים הדיפלומטיים עם קטאר. בהחלטתן הן האשימו את קטאר במימון ארגוני טרור כמו דאע"ש, חמאס והאחים המוסלמים וכי הם משתפים פעולה עם איראן באזור.

ביום שישי האחרון הועברה רשימת הדרישות לידי קטאר ביניהן דרישה לסגור את רשת התקשורת של קטאר - אל ג'זירה ודרישות נוספות שקטאר לא יכולה/רוצה לעמוד בהן.

לפי הדיווח בפוקס, בבית הלבן שוקלים כמה אפשרויות להתערבות במשבר, בין היתר נשקלת האפשרות לערוך פסגה רחבה שתהיה דומה למודל השיחות בקמפ דייויד בשנת 1978, שהובילו לחתימת הסכם שלום בין ישראל למצרים. "זה רגע של קמפ דייויד. לא ראינו דבר כזה כבר 40 שנה, והנשיא רוצה ללכת בעניין עד הסוף", אמר בכיר בבית הלבן.

הבכיר הוסיף כי הנשיא מעוניין בשינוי התנהגותי, "ולא רק של קטאר". הוא הוסיף: "הנשיא רוצה להביא את כל שחקני המפתח לוושינגטון. הם צריכים להתכחש לארגונים כמו האחים המוסלמים כדי לתרום ליציבות המזרח התיכון. זה לא רק על זה שגופים קטאריים מממנים את האלחים המוסלמים, אלא דרישה להתנערות כוללת מתמיכה בקיצוניות".

כשנשאל מהו התאריך הנכון לפסגה כזאת, אמר הבכיר כי "הברזל עדיין חם" לאחר נאומו של טראמפ בחודש שעבר בסעודיה בנושא הקיצוניות האסלאמית, נאום בו קרא למדינות ערב להחרים את הקיצוניים ולהביא לנידויים.

טראמפ שנפגש בחודש שעבר בסעודיה עם בכירי המנהיגים הערבים באזור והתקבל בכבוד רב יחזק באופן משמעותי את ההשפעה האמריקאית במזרח התיכון אם יצליח להביא להסכם שלום בין המדינות הערביות במפרץ. טראמפ צפוי להפעיל לחץ על המדינות כזה שאולי ילמד את ישראל איך דברים כאלה מתנהלים תחת שרביטו של הנשיא החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר