שוב מסתכנים

20 חסידי ברסלב נעצרו בכניסה לעיר שכם

המשטרה עצרה לפנות בוקר 20 חסידי ברסלב שניסו להיכנס ללא אישור לקבר יוסף בשכם וסיכנו את חייהם. החשודים יובאו במהלך היום לבית המשפטלדיון בהארכת מעצרם (חרדים)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קבר יוסף בעלייה רשמית (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

20 חסידי ברסלב ניסו להיכנס הלילה (ראשון) לקבר יוסף שבתוך העיר שכם באופן עצמאי וזאת בניגוד לצו מפקד פיקוד מרכז האוסר על כניסת ישראלים לשטחי A. כוחות צה"ל תפסו אותם בכניסה לעיר שכם, לפי גרסת צה"ל או בידי המשטרה הפלסטינית לגרסאות אחרות והם הועברו לחקירת משטרה.

על פי דיווחים במהלך הלילה, אחד מהחסידים הצליח להימלט מהרכב באופן רגלי ורק לאחר חיפושים של כוחות הביטחון הוא נעצר וצורף לחבריו שנחקרו בתחנת אריאל.

מדוברות המשטרה (מחוז ש"י) נמסר: "לפנות בוקר התקבל דיווח מכוחות צה"ל, על 20 צעירים שנכנסו לקבר יוסף בשכם ללא תאום עם כוחות הביטחון.

"20 הצעירים בגירים וקטינים, נעצרו לחקירה בחשד להפרת הוראה חוקית וכניסה לשטח סגור ללא היתר תוך סיכון ממשי לחייהם ולחיי כוחות הביטחון. בתום חקירתם יובאו החשודים לבית המשפט השלום בפתח תקווה לדיון בעניינם".

מארגון חוננו מסרו כי ארבעה מתוך העצורים שנעצרו הלילה נתפסו בידי שוטרים פלסטינים במתחם קבר יוסף בשכם. הצעירים הוכו בידי השוטרים תוך איומים וגידופים, והועברו לאחר זמן לכוחות צה"ל, אשר עצרו את הארבעה.

אחד מהעצורים שהוכה, סובל מטראומה קשה בעקבות הארוע "אחד מהעצורים שהוכה בידי שוטרים פלסטינים, שוכב על הריצפה בתחנת המשטרה כבר מספר שעות, רועד כולו ולא מתקשר. הוא עבר טראומה קשה והוא זקוק לטיפול רפואי, ביקשנו ממשטרת ישראל כי הוא יילקח לבית החולים לבדיקות וטיפול, בקשתנו טרם נענתה" סיפר עו"ד נתי רום מארגון חוננו שמעניק סיוע משפטי לעצורים.

כזכור, לפני כחצי שנה חמישה חסידי ברסלב נכנסו לשכם בדרכם לקבר יוסף, קרוב לשעה 4 לפנות בוקר הם נתפסו על ידי אנשי הביטחון הפלסטיני והועברו לידי צה"ל שעצר אותם בשל הכניסה הלא מתואמת עם גורמי הביטחון.

על-פי הדיווח של הנהג, לאחר ש-4 מהם ירדו רגלית בדרך לקבר. הנהג נשאר ברכב. לאחר שהתבקש לעצור על ידי המשטרה הפלסטינית הוא ניסה להימלט ואז לטענתו בוצע ירי לעברו. הוא הצליח לברוח לירושלים. אך ארבעת האחרים נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית והועברו לצבא.

לפני כשנה ניסה אוטובוס מלא באנשים מקהילת שובו בנים להיכנס לשכם, האוטובוס שזוהה בידי הפלסטינים נרגם באבנים ושניים מהחסידים נפצעו קל, 32 נעצרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר