"זמן רב מדי"

הורים לילדים בהדסה פתחו בשביתת רעב

כמה מהורי הילדים שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה ממנה התפטרו 6 הרופאים הודיעו כי יפתחו בשביתת רעב • נתניהו: "המשבר בהדסה נמשך זמן רב מדי" (חדשות)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הורים לילדים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה בירושלים הודיעו הבוקר (ראשון) כי הם פותחים בשביתת רעב לנוכח המשבר החמור והצדדים שלא מצליחים להגיע לעמק השווה. "אנו שובתים רעב כדי להוקיר תודה לרופאים הנפלאים שמטפלים בילדינו במסירות אין קץ", ציינו ההורים שאמרו כי המטרה היא לגרום לצדדים להתגמש ולהגיע לפתרון.

נכון לעכשיו הודיעו שלושה הורים על כוונתם לשתף פעולה עם המחאה, אולם לדבריהם הורים נוספים יצטרפו אליהם. את שביתת הרעב הם יעשו באוהל בית החולים שדה המאולתר שהוקם בגן סאקר בבירה לפני כמה שבועות.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר בפתח ישיבת הממשלה למשבר בהדסה, ואמר כי הוא נמשך יותר מדי זמן. "נעשו ניסיונות, גם על ידי, באמצעות שר הבריאות שפועל בעניין הזה ללא לאות, וגם על ידי אחרים – נשיא המדינה ואחרים, להגיע לפתרון המשבר. הניסיונות הללו לא צלחו. הוגשה עתירה לבג"ץ שיתכנס ביום רביעי וכולם מחכים לדיון", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף ואמר: "אני מבקש מהצדדים לעשות מאמץ אחרון והמאמץ הזה הוא פשוט – להחזיר את המצב לקדמותו ואז לתת תקופה של חצי שנה או אפילו שנה, לבחון את הדברים. להחזיר את המצב לקדמותו כדי שהילדים העייפים, המסכנים והחולים הללו לא ימשיכו לסבול. אם הדבר הזה לא ייפתר בהצעה הפשוטה הזו ומאחר שהילדים החולים נמצאים במאהל בגן סאקר אני פניתי לבית המשפט בבקשה להקדים את הדיון למחר, אין טעם לחכות עוד יומיים ולגרום לסבל מיותר לילדים".

שלמה בן דור, אביו של נחוניה (6), שטופל בעבר במחלקה אמר לynet: "אנחנו פותחים בשביתת רעב כי איבדנו לחלוטין אמון במערכת הבריאות – שר הבריאות, מנכ"ל משרד הבריאות וכמובן מנכ"ל הדסה פרופ' רוטשטיין".

בן דור אמר עוד כי "אנו מרגישים כי כל הגורמים הללו אינם דוברים אמת, עושים פוליטיקה על גבנו, ולא באמת מנסים לפתור את הבעיה. כאשר הרופאים, היקרים לנו כל כך, עושים צעד אמיץ ובלית ברירה מתפטרים מתפקידם ואינם מסוגלים לחזור להדסה בגלל שהם חשים שפרופ' רוטשטיין מתעלל בהם שם. אין כל סיבה הגיונית לא לפתוח מחלקה בבית החולים שערי צדק – בית חולים שמחבק את הרופאים ומוכן לתת להם יחס אנושי ומקצועי, בניגוד ליחס שהם קיבלו ממנכ"ל הדסה, בגיבוי שר הבריאות".

הוא אמר עוד כי "במצב הנוכחי, ירושלים תישאר בלי מענה הולם לילדים חולי סרטן ושישה רופאים מומחים מהמעלה הראשונה ועוד שלושה רופאים מתמחים לא יעבדו יותר בטיפול בילדים חולי סרטן. זהו אובדן בלתי נסבל לילדים חולי הסרטן בישראל, שכן מספר המומחים בתחום הזה בכל המדינה מגיע לכ-40 רופאים בלבד".

לסיכום דבריו ציין בן דור כי "אנו נשבות רעב כדי שכולם, כולל שר הבריאות ליצמן, יירדו מהאגו שלהם ויעשו את המעשה הנכון - לאפשר לילדינו החולים בסרטן להיות מטופלים על ידי רופאיהם במקום שרוצה אותם".

כזכור, ניסה גם נשיא המדינה לקדם את הנושא ונפגש עם ההורים כשהוא משיג הסכמות גם ממשרד הבריאות אך אז הודיעו בהדסה כי אין בכוונתם להחזיר את הרופאים לתפקידם הקודם וכי ידונו עימם מחדש היכן יוצבו מה שהופך את ה"הסכמה" לשקרית ומטעה.

הורי הילדים הביעו אמש את זעמם על התנהלות הדסה ואמרו "אנו מתנצלים בפני כבוד נשיא המדינה ראובן ריבלין שהבין את האבסורד וההתעללות של משרד הבריאות בילדים החולים, בהורים וברופאים המסורים. וביקש לשמש כמתווך הוגן וראו, אך לצערנו שר הבריאות ליצמן ורוטשטיין השתמשו במוסד הנשיאות כניצב בקרקס התקשורתי נגד ההורים והילדים החולים.

אנו מגנים את השימוש במוסד הנשיאות כחלק מתעמולת שר הבריאות ליצמן נגדנו, וקוראים לליצמן להתנצל על ביזוי כבוד הנשיא.

אנו "מצפים בכיליון עיניים" לספין היומי של משרד הבריאות נגד הילדים החולים, שיפורסם כמידי יום "בידיעות אחרונות"", עקצו ההורים שילדיהם נאלצים בינתיים להיטלטל ולנסוע לאזור המרכז בשביל לקבל טיפול רפואי מתאים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר