הרחבה הדרומית תוכשר

הממשלה החליטה: "מתווה הכותל" - יוקפא ולא יקודם

הממשלה החליטה כי 'מתווה הכותל' יוקפא וכל שינוי במקום יחייב החלטת ממשלה • ברבנות הראשית מברכים אך דורשים את ביטול המתווה • עוד הוחלט: חוק הגיור יעלה להצבעה בוועדת השרים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בישיבת הממשלה שנערכה היום (ראשון) הוחלט כי 'מתווה הכותל' יוקפא ולא יקודם, וכל בקשה לחדשו תחייב החלטת ממשלה נוספת. במפלגות החרדיות אומרים כי "המשמעות הברורה היא, ביטול דה-פקטו של מתווה הכותל והשארת המצב ברחבת הכותל כפי שהוא, ללא כל שינוי".

בנוסף, בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה הוחלט כי חוק הגיור יעלה היום בוועדת שרים לחקיקה, למרות התנגדות 'ישראל ביתנו'. השר אביגדור ליברמן לא צפוי להטיל וטו בהצבעה.

כזכור, בשבוע שעבר החליטו הרבנים הראשיים שלא לקבל את הצעת הפשרה של נתניהו ודרשו שהממשלה תקבל החלטה שתבטל את מתווה הכותל, אך בסופו של דבר בהסכמת המפלגות החרדיות הוחלט על הקפאת המתווה בלבד.

ראשי המפלגות החרדיות דרשו מתחילת הדרך את ביטול המתווה, והסכימו כעת להקפאתו כדי לא לאפשר מצב בו אין החלטת ממשלה בנושא, מה שלטענתם ייתן פתח לבג"ץ להכריע בנושא באופן הנוגד לחלוטין את קדושת הכותל.

במפלגות החרדיות מדגישים כי הממשלה הצביעה על כך שמתווה הכותל לא יקודם וכל שינוי במקום יחייב החלטת ממשלה חדשה. יצוין כי השרים יובל שטייניץ ואביגדור ליברמן הצביעו נגד. לא היו נמנעים.

ראשי המפלגות החרדיות ברכו על ההחלטה ואמרו כי היא "משקפת את רצון רוב העם המעוניין לשמור על קדושת הכותל ומעמדו, כפי שהיה מימים ימימה".

בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה נאמר כי "הממשלה קיבלה החלטה להקפיא את יישום מתווה הכותל. רה"מ נתניהו הנחה את השר הנגבי ומזכיר הממשלה ברוורמן לנסות ולגבש מתווה חדש. במקביל יקודמו עבודות להכשרת הרחבה הדרומית".

הרה"ר הגר"ד לאו הגיב על הקפאת מתווה הכותל ואמר כי "החלטת הממשלה שחילקה את הכותל הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה. הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה. אני משבח את הנציגים החרדים ואת הממשלה על ההחלטה".

עם זאת, ברבנות הראשית הדגישו הצהריים כי הם ממשיכים לדרוש את ביטול המתווה בהחלטת ממשלה.

יו"ר השר אריה דרעי אמר בתגובה: "אני שמח שהממשלה נעתרה לדרישתי לבטל את המתווה שפוגע במעמדו הקדוש של הכותל המערבי. אין ספק כי שמירת הסטטוס קוו גם בנושא הכותל משקפת את רצון רוב העם, הרואה בכותל המערבי את המקום המקודש ביותר לעם היהודי, ואין בו מקום לחוגים הרסניים שכל ייעודם הוא חילול המקום".

השר יעקב ליצמן אמר בתגובה כי "החלטת הממשלה - מסר ברור לכל העולם כי אין ולא תהיה לרפורמים דריסת רגל והכרה בכותל המערבי. פעילות הנציגות החרדית באחדות ובשיתוף פעולה זוכה לסייעתא דשמיא ולהצלחה".

השר לשרותי דת דוד אזולאי אמר: "אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה היום, ומברך את השר דרעי על עמידתו האיתנה בסוגיה זו. הכותל המערבי, שריד בית המקדש, הינו המקום המקודש ביותר למיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך לשמור על עברו ועל עתידו".

השר אורי אריאל אמר בתגובה כי "אני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו, ובכך הצלחנו למנוע פילוג מיותר בעם היהודי ופגיעה במרקם החברתי והדתי בחברה הישראלית ובעם היהודי".

יצוין כי רק בשבוע שעבר צוטט יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בעיתון 'יתד נאמן' כי הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הסיעות החרדיות אינן מוכנות בשום אופן להקפאת המתווה, אלא דורשות לבטלו לחלוטין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר